Výborný (KDU-ČSL): Premiér už zase mluví do toho, čemu vůbec nerozumí

06.03.2021 16:27

Komentář na facebookovém profilu k návrhu premiéra Babiše na úřední maturitu

Výborný (KDU-ČSL): Premiér už zase mluví do toho, čemu vůbec nerozumí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Marek Výborný (KDU-ČSL)

Na první pohled líbivý nápad Andreje Babiše na úřední maturitu je další ukázkou nekompetentnosti premiéra. Jak je možné, že tyto hurá nápady nejsou prezentovány v souladu se stanoviskem Ministerstva školství? Je možné toto vystřelit jen na základě mailů žáků a studentů? Chápu, že některým by se toto možná líbilo, ale pojďme si říci, co by to fakticky znamenalo.

Obecně by to bylo vůči studentům velmi nespravedlivé. Žáci se dlouhodobě a pod vedením svých učitelů připravují distanční formou na maturity a teď by se dozvěděli, že dostanou něco úředně? Jejich úsilí a odpovědná příprava tak padne vniveč? A výsledek bude podle průměru z vysvědčení, která již nemohou nijak ovlivnit, jsou prostě daná a před třemi lety nikdo nemohl tušit, že přijde COVID a že známka z 1. ročníku bude mít vliv na mé maturitní vysvědčení... Současně by takové maturitní vysvědčení bylo zcela neporovnatelné s vysvědčeními předchozích i následujících ročníků. Prostě bychom tu založili nerovnost ve vzdělávání a to je podle mého názoru krok zcela špatným směrem.

Anketa

Má vláda Andreje Babiše dovládnout do voleb?

85%
15%
hlasovalo: 20036 lidí

Co tedy teď? Na prvním místě by maturity a závěrečné zkoušky měli řešit odborníci a ne hloupě a populisticky Andrej Babiš (na podzim jsou volby - ač jsem přesvědčen, že studenti nejsou blbci a úřední maturita nefunguje jako kobliha...). Tedy ať v tomto smyslu jedná ministr školství a to po konzultacích z odbornými asociacemi (CZESHA, AŘG a další). Určitě je na místě hledat úpravy maturitního modelu, řešit otázku posunu termínů, organizace zkoušek atd. Je potřebné a nutné hledat vstřícná řešení a možné výjimky pro žáky zdravotnických škol, kteří byli nasazeni v nemocnicích. Je nutné hledat řešení pro praktické části zkoušek na odborných školách - tam je obrovský problém, který nevyřeší ani distanční výuka ani úřední maturita. A mimořádná řešení je nutné mít připravena, pokud by se maturity nezvládly do konce školního roku.

I jako poslanci jsme připraveni se do této debaty zapojit, nakonec k tomu bude třeba zřejmě upravit i legislativní rámec. Hlavně ať to neřeší premiér ve stylu brouka pytlíka - práce všeho druhu...

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kovářík (ODS): Praha obdržela od státu finance na provoz služeb dětských skupin

22:01 Kovářík (ODS): Praha obdržela od státu finance na provoz služeb dětských skupin

Ministerstvo práce a sociálních věcí poskytlo hlavnímu městu Praze 30,3 milionů korun na fungování s…