Passer jako Babiš, kterému chybí agrese, napsal fanoušek. Odborník odpovídá

01.09.2014 12:15 | Zprávy

ParlamentníListy.cz prošly několik desítek diskuzí zabývajících se hnutím PRO PRAHU. To je silné jak v outdoorové reklamě, tak na sociální síti Facebook, kde má víc jak 12 tisíc fanoušků. I přesto některé hlasy tvrdí, že jde o kopii Babišovy kampaně z loňského roku.

Passer jako Babiš, kterému chybí agrese, napsal fanoušek. Odborník odpovídá
Foto: PRO PRAHU
Popisek: Lídr kandidátky politického hnutí PRO PRAHU pro komunální volby Zbyněk Passer

Naše redakce požádala mediálního analytika Břetislava Polácha, který v minulosti hovořil o mnohých kampaních jak v metropoli, tak mimo ni. „Hnutí zvolilo velmi smířlivou kampaň, to je jasné," říká pro naši redakci Polách. „Nemyslím, že jde o kopii Babiše, spíše se jedná zřejmě o výsledek nějakých šetření, které podniknuli. V nich obvykle světlé, především bílé barvy působí velmi pozitivně," uvádí Polách.

Podle některých ohlasů na Facebooku ale hnutí chybí dravost. „Témata a útočné glosy, to je něco, co skutečně postrádám," napsal na diskuzi ke komunálním volbám Jiří Plášek. „Ano," připsal administrátor skupiny čítající několik stovek členů.

„V tomto případě bych se hnutí zastal, když bych upozornil na kandidáta páté městské části, pana Skalického," přibližuje Polách. „Především na ParlamentníchListech.cz, kde měl reklamu, ale také na jeho webu a z jeho příspěvků je patrné, že uvnitř hnutí představuje vlastní cestu za úspěchem. Podbarvení červenou je typické pro snahu o získání pozornosti, ale v kombinaci s bílou působí velmi zajímavě a mně osobně tato kampaň přijde od první chvíle, co ji sleduji, jako zajímavá a atraktivní," dodal Polách.

Jediné, co v tomto případě postrádá analytik, je samostatná kampaň předsedkyně hnutí a dalších lídrů. „Osobně jsem četl několik časopisů, viděl reklamu v bulvárním Blesku a oficiálních magazínech městských částí, ale obávám se, že takto upozadit předsedkyni není rozumné a nevybavím si jedinou stranu, která by tímto způsobem postupovala," uzavřel.

Hnutí PRO PRAHU bylo v poslední době medializováno především kvůli sporům o logo s někdejším poradcem premiéra Paroubka Petrem Dimunem. Podle dvou průzkumů, a to SANEPu a agentury Phoenix, se pohybuje mezi jedním a třemi procenty preferenčních hlasů. To je šest týdnů před volbami nadějný stav pro vstup do pražské politiky.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství silnic a dálnic: Severní spojka v Českých Budějovicích

22:28 Ředitelství silnic a dálnic: Severní spojka v Českých Budějovicích

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 28. listopadu stavět na tahu I/20 v Českých Budějovicích se…