Vybudovat vodní cestu po řece, která má stejně vody jako Sázava u Čerčan nebo Svratka pod Brnem, přijde český stát na dvakrát větší částku, než stojí slavnější zdvihací most v Kolíně.
Most se zřejmě nikdy zdvihat nebude, těžko se také dá předpovědět, jaký užitek mohou mít výletní plavby po Vltavě. Právě nejisté výnosy miliardových investic v Kolíně a na jihu Čech byly hlavním motivem, proč Evropský účetní dvůr doporučil Evropské komisi, ať je neproplatí.
Veřejnost zůstala chladná
Ředitelství vodních cest testovalo zájem veřejnosti loni v srpnu. Během národní výstavy Země živitelka nabízelo vyhlídkovou jízdu po Vltavě třicetimístným motorovým člunem. Sto korun za sedmikilometrovou vyjížďku okolo sídliště Vltava do stanice Českého Vrbného zájemce odradilo a po skončení Živitelky se s vyjížďkami přestalo. Kolik pak bude stát deset kilometrů na Hlubokou a za dva roky až na Hněvkovickou přehradu nebo až do Týna nad Vltavou?
„To může stát 400 až 500 korun. Dnes cesta lodí z Týna nad Vltavou na Orlík vyjde 240 korun na osobu," říká jeden z provozovatelů letních cest po Vltavě. Znamená to, že z Budějovic na Orlík může lístek stát klidně 1000 korun. Místní se ptají - kdo na to bude mít?
Tři kilometry na Hlubokou po řece?
V červnu bude zprovozněn další tříkilometrový úsek na Hlubokou a budějovická plavba zažije ostrou zkoušku. Starosta Hluboké nad Vltavou a senátor Tomáš Jirsa (ODS) věří, že se prohloubená Vltava stane napřesrok rájem malých soukromých lodí. Tehdy státní investor v Hluboké dokončí sportovní přístav za 160 milionů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kraus