Za chybu ohledně parkingu v Brně může počítač. Stála pět milionů

27.10.2011 11:59 | Zprávy

Kdo může za chyby v kritizovaném výběrovém řízení na parkování v Brně za několik milionů? Kybernetický stroj a možná i jeho obsluha. Nikdo jiný, zvláště pak politikové si odpovědnost nepřipouštějí. Alespoň tak to vypadá na brněnském magistrátu, kde těsně před podpisem shodili po velkém humbuku ze stolu smlouvu na zakázku placenou z kapes daňových poplatníků.

Za chybu ohledně parkingu v Brně může počítač. Stála pět milionů
Foto: Martin Šimák
Popisek: Manifestace v Brně

 Za kritizovaný výběr téměř pětimilionové zakázky na dodávku Strategie parkování může prý nikoli neprůhlednost kritérií a cena zakázky, na něž média v poslední době včetně ParlamentníchListů.cz  upozorňovala, ale jednoduše počítačová chyba. Ta je příčinou skutečnosti, že veřejná objednávka byla zrušena těsně před podpisem smlouvy a vybírat se bude znovu.

Zakázka zrušena

„Rada města na svém jednání ve středu zrušila veřejnou zakázku na dodávku Strategie parkování ve městě Brně. Rozhodovala mezi možností schválit nové hodnocení nabídek anebo zrušit celou veřejnou zakázku. Výsledkem jednání bylo zrušení celé veřejné zakázky. V souvislosti s námitkami jednoho z uchazečů Odbor dopravy opětovně před podpisem smlouvy prověřoval postup hodnocení jednotlivých nabídek a zjistil, že chybou ve vzorcích zadaných do programu Excel nebylo výsledné pořadí uchazečů správné. Proto Odbor dopravy předložil Radě města Brna nový materiál, jehož cílem byla náprava této chyby. Není pravda, že impulsem pro kontrolu průběhu veřejné zakázky před podpisem smlouvy byla mediální vystoupení představitelů Strany zelených," tvrdí náměstek primátora za ODS Robet Kotzian, který má dopravu v resortu.

Podle něj jádrem celého problému není žádná manipulace ani korupce, pouze lidská chyba na straně Odboru dopravy. Mimo jiné také uvádí, že zastupitel za stranu zelených Martin Ander lže, „když tvrdí, že mě zelení 2.9.2011 vyzývali ke zveřejnění podrobností. Žádnou písemnou, elektronickou ani telefonickou žádost jsem od nich nedostal. Vzkazy přes sdělovací prostředky za takovou žádost nemohu považovat," brání se kritice Kotzian. Podle náměstka je rovněž lež, že zápisy hodnoticí komise dokládají zmanipulování výběrového řízení. „Pokud má Ander za to, že někdo výběrové řízení zmanipuloval, nechť se obrátí na orgány činné v trestním řízení. V opačném případě mu doporučuji tento lživý argument nepoužívat. Předmětné výběrové řízení a nastavení jeho parametrů bylo zcela v souladu se zákonem," tvrdí Kotzian. A jak na obvinění ve vztahu k zakázce za téměř 5 milionu korun (4,668 mil.), kterou již téměř dostala vybraná firma, reaguje Martin Ander?

Kotzianova slova? Nesmysl

„Tvrzení pana Kotziana jsou samozřejmě nesmyslná. Vždyť oficiálně jsem upozornění na nedostatky ve výběrovém řízení předal už počátkem září na panu náměstkovi podřízený odbor dopravy. Osobně si myslím, že se nechce přiznat ke školácké chybě v procentuálním ocenění zakázky. Vždyť je podepsán na dokumentu, který předvádí zcela nesmyslné hodnocení záměru, když je v něm cena projektu oceněna 30 body a jeho jakási kvalita 1120 body. Což samozřejmě u jednoho projektu nelze. Bodové hodnocení by mělo být vždy dohromady sto. A to ví už každý školák," neodpustil si ostrý rýpanec do opozičního radničního kolegy „zelený" Ander.

Dále čtěte:
Z brněnské opery vietnamská tržnice? "Odborář" primátor rozpálil umělce
Primátor Onderka: Pokud projde Kalouskův návrh, pro Brno to bude katastrofální

Foto: Martin Šimák

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Martin Šimák

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Centrum dopravního výzkumu: Testování technologií pro bezpečnější dopravu

7:31 Centrum dopravního výzkumu: Testování technologií pro bezpečnější dopravu

Na brněnském výstavišti vznikla nová inovační platforma BVV Living Lab, zaměřená na testování a vývo…