První zastavení pravidelného přehledu mediálních zajímavostí patří online deníku Forum24. „Ústy paní Hovorkové v textu s titulkem ‚Český rozhlas zakázal deníku FORUM 24 reklamu. Vadilo, že je o Babišovi‘ a o den později ústy pana Šafra pod titulkem ‚Stanovisko šéfredaktora k zakázané reklamě na Českém rozhlase‘ se lidé z Fora24 vyjádřili k tomu, že jim údajně Český rozhlas zakázal reklamu na jejich speciální publikaci a považují to za porušení svobody. Dokonce to dokládají jakýmsi právním posudkem Aleše Rozehnala, který, jak víme, je ve velmi blízkém vztahu k téhle mediální struktuře, zejména tedy k Hlídacímu psu pana Šlerky a pana Břešťana, takže je to právní stanovisko – řekl bych – spřátelené osobnosti, nedá se tedy brát jako úplně objektivní,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Petr Žantovský.
Hned také upozorňuje, že údajně zakázaná reklama nebyla ve skutečnosti zakázaná, jen lidé z Českého rozhlasu doporučili vypustit z ní některé velice adresné body, které se týkaly konkrétních osobností. „Stručně řečeno, šlo o reklamu na nějaký speciál, který byl zaměřen proti Andreji Babišovi. Je právem kohokoli, třeba i Fora24, takové speciální publikace vydávat, to je pravda, ale na druhou stranu se nedivím Českému rozhlasu, že byl velmi na vážkách, jak s tou věcí naložit, protože je měsíc před volbami do Evropského parlamentu. Před týdnem jsme si povídali o tom, jak někdo navrhuje různé pány Kovy, Nutily a podobné na státní vyznamenání, a já to ohodnotil, že oni přece vědí, že to nemůže projít, ale je to určitý druh zkoušení, kam až jde ta ‚odolnost materiálu‘,“ připomíná mediální analytik.
Serióznost Fora24 výstižně ilustruje blamáž s Českými lvy
Považuje za úplně stejný případ, že si Forum24 vytvořilo reklamu, sehnalo si na ni někde peníze a snažilo se do veřejného prostoru prostřednictvím veřejnoprávního média protlačit poměrně ostrou kritiku jednoho politického subjektu, a to ve velmi krátké době před volbami do Evropského parlamentu. „Takže se ani nedivím generálnímu řediteli a Českému rozhlasu jako takovému, že to v této podobě vysílat odmítli a vyzvali je k méně útočné, méně adresné a méně politicky definované reklamě. To mi zapadá do kontextu toho všeho, co se zde děje,“ podotýká Petr Žantovský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník