„Tak co se vám, pane ministře, na dálnicích nepovedlo?“ zahájil Takáč rozhovor, načež Ťokovi vzápětí spadl úsměv na tváři, který do té doby měl. „Pěkná otázka hned na začátek,“ zamračil se ministr. „Nepovedlo se mi vysvětlit zejména médiím, že se staví, přestože se staví. Vy máte obvyklý vtípek o tom: Co to je za ministra, když otevřel jen čtyři kilometry dálnic,“ uvedl.
„A to je vtípek? Ne! To je zpráva Ministerstva dopravy,“ vypálil moderátor. Ťok mu ale připomněl, že to je přece zcela pochopitelné v případě, že se může otevřít nějaký úsek dálnic jenom tehdy, když ho někdo někdy začal. „Jestli se tu začínaly stavby naposledy v roce 2010 a poté až v roce 2015, tak každému, kdo má všech pět pohromadě, je jasné, že není možné otevírat desítky kilometrů nových dálnic, když je nikdo nezačal,“ bránil se ministr dopravy.
„To vše je zcela pochopitelné, a to je to, co se mi nepodařilo nikomu, kdo to nechce ani vědět, vysvětlit,“ zdůraznil ministr dopravy opakovaně. Takáč ale znovu nastoupil s otázkou, jestli to nemůže být alespoň rychlejší, když je Ťok ministrem, který je tam nejdéle. „Pane redaktore, to je pravda, mě to samotného překvapilo, ale to není Ministerstvo dopravy, které píše zákony, podle kterých se staví. To je tolik věcí s tím spojených, které házet na jednoho ministra je značně nefér,“ řekl ministr dopravy už se vší vážností.
Přesto Takáč poznamenal, že když bude schopný ministr, tak jistě na vládě donutí kolegy, aby zákon byl včas napsaný a včas předložený. To se obvykle poměrně mírný ministr rozčílil. „Pane redaktore, tohle myslíte zcela vážně?! Jako že jeden ministr ovlivní celou vládu a pak dvě stě poslanců, kteří o tom rozhodují?“ ptal se šokovaný Ťok a začalo to pořádně jiskřit. „Když je to kvalitně připraveno, tak to jde rychle,“ trval na svém moderátor.
Ťok pak argumentoval tím, že dali pozměňovací návrhy v Poslanecké sněmovně už v roce 2016 a ty, jelikož na to nebyla politická situace, zkrátka neprošly. „Tak za toto vinit nekvalitní přípravu zákonů, nezlobte se na mě, to je od vás další nefér rána,“ kroutil hlavou dotčeně ministr.
Ministr je přesvědčen, že i přes podmínky, které má Ministerstvo dopravy, potažmo ŘSD, se rozestavělo mnoho kilometrů dálnic a je zde spousta práce, kterou řidič uvidí poté, co se dálnice dostaví. „Ty už nejspíše otevře ale někdo jiný. Ale tohle je přece normální práce ministra dopravy, že jeden prostě něco začne a druhý něco dokončí,“ poznamenal.
Následně se Ťok ještě vrátil k otevřeným dálnicím a doplnil, že to je situace, jako by přišel ministr dopravy do funkce, byl tam deset dnů a šel otevírat úsek deset kilometrů. „No tak je to borec, za deset dnů otevřel deset kilometrů dálnice, přece to je super, ale co to ukazuje o jeho práci? Vždyť to ještě ani neví, kde trefit v ministerstvu na toaletu,“ rozjel se ministr. Moderátor se stejně pousmál nad tím, že Ťok jako jedinou věc, co se mu nepovedla, zmínil jen to, že něco špatně vysvětlil.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab