Pithart připouští, že oba tábory si moc nerozumějí. „Je však třeba si uvědomit, že ani jedna ze stran není špatná. Obě jsou jen ve vleku globalizace, která je od sebe nemilosrdně oddělila,“ píše.
Globalizace podle Pitharta nemůže přinášet plody všem stejně. „Je k lidem lhostejná. Řídí se tržními principy, nabídkou, poptávkou, konkurenčními výhodami či nevýhodami, ničím jiným,“ píše dále Pithart. Globalizace rovná se stěhování se za lepším z hlediska konečné ceny produktu. „Jde se za výhodnějšími podmínkami jen z hlediska výše nákladů vyrobeného zboží. Proto česká vláda při jednání s koncernem Volkswagen v roce 1991 tak naléhala na to, že v Mladé Boleslavi musí být motorárna, srdce automobilky, a také výzkum a vývoj. Koncernu se do toho zprvu nechtělo. Nám šlo o to, aby továrna byla zakořeněna v zemi, aby nemohla odejít za podmínkami, jen pro ni výhodnějšími,“ připomíná.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam