„To je výsledek českého předsednictví." Němci a Škodovka: Vážná zpráva

22.06.2023 8:51 | Ze sítí

Někdejší šéfredaktor Reflexu Marek Stoniš uhodil na českou vládu. Fialův kabinet prý věřil, že při prosazení konce spalovacích motorů do roku 2035, získá výhody a ústupky. Ale dopadlo to neslavně. Podle Stoniše Němci na úkor Čechů ukázali, že mají smysl pro humor.

„To je výsledek českého předsednictví." Němci a Škodovka: Vážná zpráva
Foto: Hans Štembera
Popisek: Škoda Superb

V rámci českého předsednictví EU v první polovině roku 2023 se pracovalo na plánu ukončení výroby spalovacích motorů do roku 2035. Někdejší šéfredaktor Reflexu Marek Stoniš má za to, že vláda Petra Fialy doufala, že za svou vstřícnost v této věci něco získá. Jenže se zdá, že se český automobilový gigant Škoda AUTO ocitne v problémech a žádné výhody pro Česko se nedostaví. Server Seznam Zprávy totiž upozornil, že podle plánů Volkswagenu má škodovka fungovat postaru. A to by mohl být problém, na což upozornil i Marek Stoniš.

„Byl to přece ten největší úspěch českého předsednictví Evropské unie: Podařilo se ‚dotáhnout do konce‘ směrnici, která ukončí výrobu aut se spalovacími motory k roku 2035. A naše vláda začala hned blouznit o tom, jak nám EU už už přiklepne tu vysněnou výstavbu obří gigafactory na výrobu elektrobaterií a staneme tak v čele evropského bezuhlíkového pokroku. A výsledek? Volkswagen rozhodl, že Škodovka bude jediná z koncernu, kdo bude vyrábět spalovací motory až do jejich definitivního zákazu, který prosadilo… přece ono slavné české předsednictví EU. A pak, že Němci nemají smysl pro humor,“ napsal Stoniš na Twitteru.

Marek Stoniš promlouvá

Tomáš Kolář z představenstva Svazu průmyslu a dopravy ČR má také za to, že rozhodnutí Volkswagenu, že Škoda bude vyrábět spalovací motory do posledního dne, „nemůže potěšit nikoho v Česku“.

V rozhovoru pro server Seznam Zprávy upozornil, že Česko naráží na vlastní limity. Nemá dostatek kvalifikované pracovní síly, nemá legislativní prostředí vhodné pro budování nových firem a tak podobně. Němci si to vyhodnotili a učinili rozhodnutí, jaké učinili. „Nebudou se tu vyrábět auta pro moderní svět, ale pro rozvíjející se ekonomiky,“ upozornil Kolář.

Jedním dechem dodal, že každé rozhodnutí lze ještě změnit, ale Česko tomu musí jít naproti. Zlepšit legislativní prostředí, podmínky pro podnikání a tak podobně. Bude to vyžadovat spoustu práce. Mimo jiné prý škodovka bude muset mnohem víc vsadit na inovace.

„Máme dvě možnosti. Buď dokážeme ten trend výroby otočit, nebo máme dvanáct let na to, abychom se zbavili závislosti na automotivu, jakou máme dneska,“ uvedl Kolář. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Miloš Polák

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Nakonec to může být záložní plán Volkswagenu., Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseRB , 22.06.2023 9:51:22
Nechat Škodovku dělat osvědčené věci, kdyby plán ekošílenců zkrachoval.

|  8 |  0

Další články z rubriky

I komunisté se slitovali, Pavel ne. Prezident odmítl pustit důchodce

12:10 I komunisté se slitovali, Pavel ne. Prezident odmítl pustit důchodce

Gesto humanity, které by navázalo na předcházející prezidenty. Těmito slovy nabádal spolek Šalamoun …