Vraťme se nejprve do roku 2015, kdy Prahu ovládalo hnutí ANO a primátorka Adriana Krnáčová.
„Chtěli bychom jednat se současným vedením. Aby nám řekli, proč jsou nespokojení a proč je podle nich smlouva nevýhodná,“ pronesl před čtyřmi lety generální ředitel české pobočky JCDecaux Pavel Slabý k pochybnostem, které někdejší vedení metropole vůči „jeho“ firmě mělo. Marně.
Doplňme, že JCDecaux má na starosti městský mobiliář, který staví, provozuje a využívá reklamu na něm a město za to dostává roční poplatek. Dohoda s francouzskou společností pochází z roku 1994. Tehdejší vedení města uzavřelo smlouvu na neuvěřitelných 25 let, v roce 2009 ji prodloužilo do roku 2021. Primátorka Adriana Krnáčová (za ANO) v roce 2015 řekla, že se bude smlouvou „v nejbližší době zabývat“.
Nevýhodnost smlouvy pro město měla dokladovat zpráva advokátní společnosti Toman, Devátý a partneři. Městu smlouva umožňuje požádat o vybudování dalšího mobiliáře firmu, nemůže si ho ale postavit samo, což je podle analýzy citované Svazem provozovatelů venkovní reklamy, jehož součástí jsou konkurenční firmy, v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách. Podle finančního ředitele JCDecaux šlo ale o analýzu smlouvy po právní stránce, nikoliv jejího obsahu a poskytovaných služeb.
Tolik minulost a pozadí smlouvy, která JCDecaux v čele s podnikatelem Slabým vydělává majlant.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový