Už je tu další spotřebitelská revoluce! Toaletní papír měřený nikoliv na ruličky, ale na délku, na metry, případně na počet útržků. Tohle si jen tak nezkontrolujete…
Novinky z budky
„No, to jsem ještě neviděl,“ dívá se pan Jaroslav přes brýle, pak ještě jednou, až si dioptrie radši sundává. „Jakpak to asi můžu poměřit, kolik metrů mi vyhovuje? Nebo se bude zákazníkům odtáčet, jako novinka? Tedy ne deset deka, dvacet deka, ale třeba deset metrů?“
Skutečností je, že se na výrobku vždy uvádí počet jednotlivých balení, průměrná váha jednoho kusu nebo, jako v případě toaletního papíru, ale i hygienických ubrousků, resp. utěrek, cena za jeden kus, jednu roli, pokud součástí balení je jich několik.
Tak pohodlně víte, kolik stojí jeden. Chcete-li nakupovat ekonomicky, stačí se jen podívat. Do nedávna to tak bylo. Ale v současné době je populární nebýt tak konkrétní. Těžko pak můžete spočítat, co je výhodnější koupit. „Do nedávna jsem chodila s kalkulačkou,“ říká paní Eva. „To se ještě dalo, ale dnes už se těžko něčeho chytnu.“
Zlevněný toaletní papír v Albertu. Cena je klasicky za kus. Foto: Václav Fiala
Čas se rozčilovat?
„Tak s námi zas obchodníci vymr**li!“ vykřikuje pan Karel, jenž taky hledá cenu za roli. Dozví se však, jak je rulička dlouhá. „A vím nakonec hovínko. Nu, vždyť se jedná o hajzlpapír, tak kdo by to řešil, že...“ – „Buďte rád, že se vám zadek neodře jako za komunistů, kdy byly noviny nebo papír tvrdý jako kámen,“ poučuje ho dobře oblečený muž v letech. A hned zhrubne. „Tak si toho dnešního prdelpapíru laskavě važte. Přece nebudete řešit, jestli stojí šest korun, nebo devět korun!“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Václav Fiala