A teď na hanbě Lidl. „21,90 nebo 29,90?“ Válka pokračuje

22.05.2023 13:45 | Ze sítí

Agrární komora i nadále poukazuje na fakt, že tradiční značky českých výrobců jsou v českých supermarketech podstřeleny tzv. „privátními značkami“. Od stejných producentů. Minulý týden čeští zemědělci spílali řetězci Kaufland, teď je u nich „na hanbě“ Lidl. Značkový jogurt za 29,90 a „lidlový“, ten samý, za 21,90? Válka tedy pokračuje.

A teď na hanbě Lidl. „21,90 nebo 29,90?“ Válka pokračuje
Foto: FCB
Popisek: Ceny jogurtů v Lidlu rozporované Agrární komorou

„Pojďte se podívat na praktiky obchodních řetězců. Stejné mléko (rozdíl 0,1 g tuku) od stejného výrobce, ve dvou různých obalech, ale každé za výrazně jinou cenu. Zatímco supermarket má na své privátní značce obchodní přirážku jen v řádu několika korun, na originálním výrobku od mlékárny si přihodí i přes 20 Kč. Takhle se dělá byznys. Obchodní řetězce uměle vymýšlejí své marketingové značky a vytlačují na okraj zájmu zákazníků původní značkové výrobky. Možná by stačilo snížit své marže u tradičních produktů a potraviny by rázem mohly zlevnit,“ poznamenává Agrární komora ČR. Rozdíl v ceně mléka je výrazný – 24,90 oproti 44,90 Kč. O tom již ParlamentníListy.cz informovaly.

„Posledně jsme vám ukázali, jak supermarket vydělává na mléku. Dnes se podíváme na další mléčný výrobek z Lidlu Česká republika. Mlékárna vyrobila v podstatě úplně stejný jogurt (rozdíl 0,1 g tuku), avšak je ve dvou různých obalech. A také každý za úplně jinou cenu. Na originálním výrobku od mlékárny si totiž obchodní řetězec přihodí mnohem větší marži. Takhle se dělá byznys! Dlouhodobě tvrdíme, že za vysoké ceny můžou hlavně supermarkety. Kdyby na značkové výrobky daly stejné marže jako na ‚privátky‘, rázem by zlevnily i potraviny známých značek, na které jsou zákazníci léta zvyklí a mají je rádi,“ zmínila dále komora. A ceny jogurtu? Ta se značkou supermarketu činí 21,90, originální výrobek vyjde na 29,90 Kč.

„Představujeme vám další dva výrobky, které mají naprosto stejný obsah. Liší se pouze obalem a cenou. Obchodní řetězec svůj výrobek s privátní značkou dal do dlouhodobé ‚slevové‘ akce, na originálním výrobku od mlékárny si naopak pořádně mastí kapsu. Supermarkety tak svými ‚privátkami‘ dusí tradiční výrobky a značky. Kdyby na ně nasadily stejnou cenu jako na své ‚privátky‘, hned by zlevnily i potraviny známých značek, na které jsou zákazníci léta zvyklí a mají je rádi,“ dodává Agrární komora ČR. Ukazuje na ceny smetany na vaření za 16,90 a 29,90 Kč.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Supermarkety svými ‚privátkami‘ dusí tradiční výrobky a značky., Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseVencaVida , 22.05.2023 18:37:55
Na to už poukazoval před lety ředitel Madety Teplý. Na belgické máslo marže několik korun, na máslo z Madety marže několik desetikorun. Přitom by stačila jedna větička v zákoně, že na stejný výrobek různých výrobců musí být jednotná marže. P.S. Už to vkládám podruhé, při prvnípo kusu to admin chroupal a chroupal a pak byl web nedostupný. Asi preventivní cenzura.

|  7 |  0

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…