Americké stíhačky i české letouny. Nebe nad Ostravou nabídne parádní podívanou
15.09.2023 8:36 | Tisková zpráva
Ostrava se tento víkend promění v jedno velké cvičné bojiště. Již tradičně bude totiž hostit Dny NATO, na kterých se i letos očekává rekordní účast. Jde totiž o největší bezpečnostní přehlídku, na které se veřejnosti prezentují vojenské prostředky, kterými disponuje nejen Česká republika, ale také spojenci z NATO. A návštěvníci se mají skutečně na co těšit. Tanky, obrněná vozidla, letadla, vrtulníky, drony, ale také radarové systémy nebo poutavé ukázky bojových operací. To jen krátký výčet největších lákadel.
reklama
Rušno bude nejen na zemi, ale také ve vzduchu. Dny NATO jsou totiž zároveň Dny Vzdušných sil Armády České republiky. Na své si tak přijdou také všichni fandové létání. Představí se nejen stíhačky F-35, ale také české letouny. Velkou podívanou pak slibuje například unikátní průlet českého cvičného letounu Aero L-39 NG v upravené akrobatické ukázce se svým legendárním předchůdcem L-39C Albatros.
„Věříme, že díky kvalitě platformy L-39NG, atraktivním pořizovacím i provozním nákladům se z L-39 NG může stát stejně ikonický letoun, jako z jeho předchůdce L-39 Albatros. Mimo stávající zakázky vedeme jednání s potenciálními zájemci z různých částí světa,“ prozrazuje Viktor Sotona, prezident a CEO společnosti Aero, která se letos na Dnech NATO představí s jiným letounem, než který byl na této akci předveden v loňském roce. „Půjde východní konfiguraci cvičného podzvukového letounu L-39 NG určenou například pro zákazníka z Vietnamu, který do konce letošního roku obdrží první kusy ze 12 objednaných letounů,“ dodala mluvčí společnosti Radka Černá.
Podle jejích slov ukáže cvičný proudový letoun L-39 NG na letošních Dnech NATO v Ostravě lehce odlišnou akrobatickou sestavu oproti minulé zastávce na tuzemské akci. „Letečtí fanoušci uvidí výkruty, přemety, let na zádech se zatáčkou nebo zatáčky s maximálním úhlem náběhu. Letoun bude při dynamické ukázce dosahovat výšky až 1 000 metrů nad terénem a rychlosti během manévrů se dotknou hranice až 560 km/h. Návštěvníci si L-39NG zblízka prohlédnou také na statické ukázce během obou leteckých dnů,“ dodala Radka Černá s tím, že před samotnou sólovou ukázkou se L-39NG ukáže na nebi ve společném průletu se svým generačním předchůdcem L-39C Albatros, kterého provozuje pardubické Centrum leteckého výcviku patřící pod státní podnik LOM Praha.
„Aero dodá státnímu podniku LOM PRAHA čtyři kusy L-39NG s opcí na další čtyři letouny. Slavnostní zahájení výroby L-39 NG určeného pro základní a pokročilý výcvik pilotů Vzdušných sil Armády České republiky se uskutečnilo v květnu 2023,“ připomněla Radka Černá.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.