Jak už ParlamentníListy.cz informovaly, mohutně pojatý projekt Vltavské filharmonie, který se měl na nad řekou v pražských Holešovicích u Hlávkova mostu začít budovat již za tři roky, může nabrat zpoždění. Dle některých politiků i expertů jsou jedním z důvodů námitky, kterými do věci vstoupil spolek Automat, lobbující za cyklisty.
Podle aktivistů totiž zpracované dopravní řešení okolo stavby filharmonie nepřispěje k „humamizaci“ magistrály, tedy ořezání prostoru pro automobilovou dopravu ve prospěch chodců a cyklistů. Bez „udržitelné dopravy“ prý město nebude schopné plnit „klimatické závazky“.
- Podrobnosti o projektu ZDE
Spolek Automat zaslal redakci PL odpovědi na otázky, které jsme v souvislosti s citovaným článkem položili. Podle nich například není podstatné, kolik Pražanů spolek zastupuje, přestože svým vstupem do řízení mohou ovlivnit statisíce i miliony lidí.
„Nepovažujeme tuto otázku za relevantní, protože nijak nesouvisí s významem a smyslem práce občanských spolků a jejich rolí v demokratické společnosti,“ tvrdí pro ParlamentníListy.cz výkonný ředitel Automatu Martin Šotola.
V obecné rovině pak doplňuje, že AutoMat prý v přeneseném smyslu slova reprezentuje ty občany, kterým záleží na životním prostředí ve městě a podobě Prahy, která odpovídá standardům civilizovaných měst 21. století. „Našich finančních podporovatelů jsou tisíce, aktivně s námi komunikuje a do některých našich akcí se zapojují desetisíce obyvatel Česka,“ tvrdí.
Podle něho není problém ani to, že většina z financí, které na svou činnost Automat získal, byly z pokladny pražského magistrátu, proti jehož projektu nyní vystupuje.
„Dotace na konkrétní projekty s tématem Vltavské filharmonie nijak nesouvisí. Dotační řízení hlavního města jsou otevřena všem subjektům a je v nich expertně posuzována kvalita projektů a jejich přínos pro město. Podmiňovat přidělení dotací tím, že subjekt nesmí kritizovat rozhodnutí města nebo mu navrhovat lepší řešení, je v naprostém rozporu s pravidly občanské, demokratické společnosti,“ argumentuje Šotola.
Na základě otázky redakce pak vysvětlil, co si lidé mají představit pod pojmem „humanizace“ magistrály. „Humanizace magistrály je ustálený termín proměny komunikace s prakticky dálničními parametry v městskou třídu, která bude sloužit nejen automobilové dopravě, ale i pěší, respektive aktivní mobilitě a bude představovat menší zátěž pro tisíce (desítky tisíc) obyvatel, kteří v okolí magistrály žijí. Veškeré dosavadní projekty nepočítájí s razatním omezením automobilové dopravy. Kapacitní komunikace vedená přes centrum města je dědictvím minulého režimu a minulého století, které se společnými silami s městem a městskými částmi snažíme napravit,“ uvedl Martin Šotola.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka
17. listopad
Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...
Uživateli nejlépe hodnocený komentář
| 8 | 0
Další články z rubriky
11:35 Poprask s registrací. Ministr nevěděl, teď hasí průšvih. V ODS řev, že je nikdo nebude volit
Evropská směrnice o audiovizuálních mediálních službách vzbuzuje značné rozpaky, zejména kvůli její …
- 9:20 Dárek pro Ukrajinu. 111 miliard? Splácet nemusíte. Kdo nesouhlasil, neuspěl. I EU půjčila
- 7:40 Vejce – 65 Kč. Čechy čeká v obchodech nemilé překvapení
- 4:44 Kdo mu dává rozkazy? Fiala? Pavel? S Foltýnem je to samá záhada
- 8:12 Varovný výstřel. Přerostlé děti nás vedou do války. Co zní po vypálení rakety
- 8:43 Počkejte si na jaro. To se bude vědět, kdo mohl za drahé máslo, vzkazuje šéf SPZI