Na otázky spojené se vznikem a cíly hnutí Motoristé sobě odpovídal Petr Macinka serveru Lidovky.cz.
„Chceme být součástí příští koalice na magistrátu a podílet se na vedení města. Praha zoufale potřebuje ukončit pirátské experimenty,“ zmínil v úvodu rozhovoru jeden z cílů hnutí Macinka.
Ten považuje za výhodu, že Motoristé mají poměrně široký koaliční potenciál.
„Spolupráci si umíme představit s většinou subjektů – s výjimkou Pirátů a uskupení Praha sobě pana Čižinského, které považujeme za hlavní strůjce nepřátelského nastavení vedení Prahy vůči motoristům,“ vymezil se Macinka proti současné dopravní politice Magistrátu.
Řeč přišla i na vliv Václava Klause na zakladatele hnutí Motoristé sobě, který Macinka nijak neskrývá.
„Jsem, jaký jsem. Že si nemyslím nic moc dobrého o Evropské unii ani o svaté Gretě Thunbergové a jí podobných věřících, kteří kdesi vybíjejí krávy, aby se globálně neoteplovalo, to je myslím snadno dohledatelné. Že považuji TOP 09 za levicovou stranu a Piráty za digitální komunisty, to klidně řeknu nahlas. Jsou to ideologie mně absolutně vzdálené,“ řekl Macinka a dodal:
„Ostatně kdyby to bylo naopak, asi bych s Václavem Klausem nemohl spolupracovat.“
K případnému personálnímu propojení IVK a Motoristů Macinka poznamenal, že představa, že by se Institut Václava Klause zabýval pražskou dopravou, je úsměvná.
„Motoristé sobě je projekt, který jsem dal dohromady já. Institut s tím nemá nic společného. Prezident Klaus mi k tomu na začátku řekl, ať si to nepokazím, že mě možná bude volit. Ale řekl to tak typicky klausovsky, že mi je jasné, že to zatím vůbec není jisté.“
A co se Motoristům na aktuální dopravní situaci v Praze hlavně nelíbí?
„Ze všeho nejhorší je otevřeně nepřátelský přístup pirátského vedení Prahy vůči lidem, kteří po městě jezdit autem musí. Bezohledná opatření, která prosadil radní pro dopravu Scheinherr za hlasité podpory pirátského primátora Hřiba, situaci dramaticky zhoršila,“ odpověděl Macinka přímo a razantně a nenechal nikoho na pochybách, o kom si myslí, že za neutěšenou dopravní situací v Praze stojí. To ale nebylo vše.
„Aktivistické vedení Prahy se občanům snaží vnutit specifický životní styl úzké skupinky lidí, jenže MHD není všespásná a jízda na kole je sezónní a volnočasovou aktivitou, zatímco jízda autem je pro většinu lidí existenční záležitostí.“
K tomu, co konkrétně chtějí Motoristé sobě v Praze realizovat, se Macinka vyjádřil v tom smyslu, že hlavním cílem dopravního řešení musí být především plynulost provozu a co nejrychlejší vyvedení aut.
„Proto chceme v první řadě zrušit většinu omezení, která současná garnitura zavedla v rámci tzv. zklidňování dopravy. Cílem přece nemůže být zdecimování jednoho druhu dopravy, ale snaha o nastavení křehké rovnováhy mezi jednotlivými dopravními modalitami,“ uzavřel šéf nového uskupení Motoristé sobě, které bude v zářijových volbách usilovat o hlasy pražských voličů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: MaA
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.