"Pokud se brzy nevyřeší Praha-Ostrava, tak nám žádná banka nepůjčí do jiného rizikového projektu," řekl Jančura serveru.
Pokud totiž úřady nepotvrdí, že byl Jančura v právu, tak podle něj státní konkurent prudce srazí ceny i na dalších nedotovaných trasách. Jančura při vstupu své společnosti na koleje počítal s tím, že za jízdenku z Prahy do Ostravy budou zákazníci platit přes čtyři sta korun.
Ve vlacích společnosti RegioJet na trase mezi hlavním městem a moravskoslezskou metropolí narostl počet cestujících zhruba o čtyřicet procent. Letos jich bude mít RegioJet 1,6 milionu, což je asi dvakrát víc, než má pendolino nebo Leo Express. Jenže cena jízdenky klesla od vstupu žlutých vlaků na koleje asi o čtyřicet procent. „Kdybychom měli jízdné o deset procent vyšší, tak jsme už v zisku,“ podotýká Jančura.
Stížnost RegioJetu na zneužití dominantního postavení Českých drah podal Jančura na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže už před třemi roky. „Ze začátku jsem měl pocit, že to neřešili z politických důvodů nebo lobbistických, byl silný vztah pana Žaludy (bývalého generálního ředitele Českých drah - pozn. PL) k panu Janouškovi (lobbistovi) a ten měl vliv na pana Rafaje (předsedu ÚOHS). Ale teď mám pocit, že se něco začíná dít. Ten případ je strašně jednoduchý. České dráhy před naším vstupem přiznávaly ztrátu u pendolin, toto jsou informace z veřejných zdrojů, takže by to ten ÚOHS měl mít o to jednodušší. A ve chvíli, kdy pak dominant sníží jízdné skoro na polovinu, cestující odejdou k nám a k Leo Expressu, tak je přirozené, že se ta ztráta musí jenom prohloubit,“ podotkl Jančura.
Jančura odhaduje, že RegioJet letos skončí se ztrátou 80 milionů, provozovatel žlutých autobusů Student Agency naopak má mít zisk okolo 150 milionů korun. Uvedl také, že od ledna nehodlá zdražovat jízdné.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam