Byznysmen Jančura podal stížnost na České dráhy. A čeká

31.12.2013 9:23 | Zprávy

Zda začnou jezdit žluté vlaky kromě trasy Praha-Ostrava i na trase z Prahy do Brna, záleží na rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o stížnosti společnosti RegioJet na České dráhy. V rozhovoru pro server Aktuálně.cz to uvedl šéf firmy RegioJet Radim Jančura.

Byznysmen Jančura podal stížnost na České dráhy. A čeká
Foto: Hans Štembera
Popisek: Radim Jančura, šéf Student agency

"Pokud se brzy nevyřeší Praha-Ostrava, tak nám žádná banka nepůjčí do jiného rizikového projektu," řekl Jančura serveru.

Pokud totiž úřady nepotvrdí, že byl Jančura v právu, tak podle něj státní konkurent prudce srazí ceny i na dalších nedotovaných trasách. Jančura při vstupu své společnosti na koleje počítal s tím, že za jízdenku z Prahy do Ostravy budou zákazníci platit přes čtyři sta korun.

Ve vlacích společnosti RegioJet na trase mezi hlavním městem a moravskoslezskou metropolí narostl počet cestujících zhruba o čtyřicet procent. Letos jich bude mít RegioJet 1,6 milionu, což je asi dvakrát víc, než má pendolino nebo Leo Express. Jenže cena jízdenky klesla od vstupu žlutých vlaků na koleje asi o čtyřicet procent. „Kdybychom měli jízdné o deset procent vyšší, tak jsme už v zisku,“ podotýká Jančura.

Stížnost RegioJetu  na zneužití dominantního postavení Českých drah podal Jančura na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže už před třemi roky. „Ze začátku jsem měl pocit, že to neřešili z politických důvodů nebo lobbistických, byl silný vztah pana Žaludy (bývalého generálního ředitele Českých drah - pozn. PL) k panu Janouškovi (lobbistovi) a ten měl vliv na pana Rafaje (předsedu ÚOHS). Ale teď mám pocit, že se něco začíná dít. Ten případ je strašně jednoduchý. České dráhy před naším vstupem přiznávaly ztrátu u pendolin, toto jsou informace z veřejných zdrojů, takže by to ten ÚOHS měl mít o to jednodušší. A ve chvíli, kdy pak dominant sníží jízdné skoro na polovinu, cestující odejdou k nám a k Leo Expressu, tak je přirozené, že se ta ztráta musí jenom prohloubit,“ podotkl Jančura.

Jančura odhaduje, že  RegioJet letos skončí se ztrátou 80 milionů, provozovatel žlutých autobusů Student Agency naopak má mít zisk okolo 150 milionů korun. Uvedl také, že od ledna nehodlá zdražovat jízdné.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známky a elektroauta

Dobrý den, pane poslanče, vidíte alespoň náznak logiky v tom, že elektroauta jezdí po dálnicích zadarmo? Copak ony neopotřebovávají povrch vozovky stejně jako auta se spalovacími motory, a to v řadě případů i víc díky těžké baterii? Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česko na „konci trubky“. Plyn bude, až všichni ostatní budou mít dost. A pěkně draho

16:40 Česko na „konci trubky“. Plyn bude, až všichni ostatní budou mít dost. A pěkně draho

Údajný útok na poslední funkční plynovod mezi Ruskem a Evropou, černomořský TurkStream, zamával s ce…