V samostatném stánku, jehož dominantou bude velký model cvičného letounu Aero L-39NG, se bude prezentovat také společnost Aero Vodochody, která se může pochlubit řadou aktuálních obchodních úspěchů.
„Do konce roku 2023 Aero předá prvnímu zákazníkovi do užívání první hotové letouny z celkových 12 kusů. Navíc letos ve Vodochodech zahájili výrobu čtyř letounů L-39NG ve cvičné verzi pro LOM Praha, které budou primárně sloužit pro výcvik pilotů Armády České republiky. Přechod z L-39 Albatros na L-39NG představuje výraznou modernizaci a vylepšení výcvikových schopností pilotů, a to jak při přípravě na platformu F-35 v případě České republiky, tak na F-16, kterou pořizuje slovenská armáda,“ řekla Radka Černá, PR & Communications Manager společnosti Aero.
„Těmito letošními důležitými kroky program letounu L-39NG vstoupil do významné etapy, předání prvních sériově vyrobených kusů zákazníkovi je vždy přelomový okamžik, důležitý nejen pro nás, ale i další zákazníky, se kterými vedeme jednání o pořízení našeho letounu,“ doplnil Viktor Sotona, prezident a CEO Aero. „V průběhu letních měsíců jsme kapacitně posílili naše výrobní linky na L-39NG a otevřeli jsme též nové vývojové centrum v Brně, abychom mohli schopnosti letounu dlouhodobě rozšiřovat a posilovat,“ dodal Sotona.
Jak připomněl mluvčí společnosti, nedávno se přímo v Aero seznámili s letounem L-39NG s technologiemi pro výcvik pilotů i s klíčovými parametry ozbrojené verze představitelé Vzdušných sil Ozbrojených sil Slovenské republiky. „Případná strategická mezivládní spolupráce mezi Českou republikou a Slovenskem by zahrnovala mimo provozu L-39NG a výcviku pilotů také získání významného průmyslového podílu ze strany Slovenské republiky. Již dříve Aero podepsalo dohodu o strategické spolupráci s firmou Letecké opravovne Trenčín, která se týká servisu letadel a dalších provozních a logistických oblastí,“ dodala Černá.
Platforma L-39NG kombinující moderní avionické systémy, účinný proudový motor a vynikající letové vlastnosti v současné době umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky komplexního a nákladově efektivního výcviku budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace, jako jsou například letouny F-16 a F-35. Kromě tréninku pilotů je L-39NG vhodná také pro lehké bojové a průzkumné mise.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný