České dráhy zaplatí miliony za rady, jak šrotovat

06.12.2014 11:59 | Zprávy

Jak ParlamentníListy.cz informoval anonymní dopis, což učinil i v případě dalších redakcí, někdejší vedení ČD v čele s Danielem Kuruczem stihlo vypsat nestandardní výběrové řízení za osm milionů. Jednat se má o poradenství v oblasti likvidace starých vozidel skupiny ČD. Co je na tom pravdy? Zeptali jsme se.

České dráhy zaplatí miliony za rady, jak šrotovat
Foto: Hans Štembera
Popisek: Typický obrázek Českých drah

Na adresu Českých drah se během ledové kalamity spustila lavina negativních reakcí. V nádražních halách nebylo pro čekající téměř nic k jídlu, ani pití, ve vlacích byla zima. „ČD a SŽDC mají své krizové plány pro případ kalamit, bohužel tyto postupy občas vzájemně nesedí,“ uvedl na to konto ministr dopravy Ťok s tím, že je nezbytné, aby lépe fungovala komunikace. Dráhy prý nemají peníze, tvrdí mnozí. Jak na co, chtělo by se štiplavě doplnit.

Podle anonymního pisatele společnost Tüv Nord v čele s jednatelem Janem Weinfurtem získala zajímavou zakázku, kterou měl organizovat jak Kurucz, tak jeho někdejší náměstek za TOP 09 Richard Pinc, který si navíc měl nedávno pořídit novou nemovitost. ParlamentníListy.cz opakovaně společnost Tüv Nord, jmenovitě obchodního zástupce Tomáše Havránka a PR oddělení v čele s Ladislavou Klůsovou, kontaktovaly. I přes urgence zjistit, jakým způsobem a s kým konkrétně z Českých drah komunikovali, se nikdo z této firmy neozval. Dodejme, že ČD jsou státní podnik a tudíž lze na jeho zakázky pohlížet jako na peníze daňových poplatníků. Tüv Nord mlčí i nadále.

Ministerstvo dopravy nás ústy tiskového mluvčího odkázalo na ČD, jelikož „my o tom nic nevíme“, zněla reakce. České dráhy prostřednictvím Radka Joklíka z Generálního ředitelství zakázku na poradenství potvrdily. „Společnost TÜV Nord Czech zvítězila ve výběrovém řízení s nejnižší nabídkovou cenou a připravuje kompletní metodiku nakládání s vyřazenými železničními kolejovými vozidly a metodiku šrotace pro nově zřízené šrotovací centrum v České Třebové. To zahrnuje stanovení pracovních postupů a metodiky pro výkon dané činnosti, stanovení procesu předávání vozidel pro demontáž, nakládání se šrotem a odpady, bezpečnost práce a proces a postup prodeje vytěženého šrotu. Projekt momentálně probíhá a výstupy budou ze strany Tüv Nord předány koncem prosince,“ vysvětlil Joklík. 


 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Jak přesně si to vyvlastnění představujete?

A byť je to mířeno proti Rusům, není paradox, že přesně tohle dělali oni? Fakt myslíte, že je to demokratický nástroj?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kam se nacpal Ondřej Vetchý komunistovi? Už je mi protivnej, vzkazuje Jan Schneider

10:14 Kam se nacpal Ondřej Vetchý komunistovi? Už je mi protivnej, vzkazuje Jan Schneider

Analytik a signatář Charty 77 Jan Schneider se vysmál herci Ondřeji Vetchému a naznačil, kam přesně …