Ministerstvo školství představilo v dubnu nový rámcový vzdělávací program, který má nahradit dosavadní „osnovy“. Jejich cílem je více než na vědomosti klást důraz na „kompetence“, a často se také hovoří o tom, že škola by měla více „vychovávat“.
„Problém našeho školství je, že nám klesá vzdělanost, ale to se přijetím těchto revizí rozhodně nezlepší. Reforma totiž v podstatě rezignovala na to, že se mají žáci učit, a chce je jen víc vychovávat, a hlavně pečovat o jejich blaho. To je ale role rodičů, tu škola nikdy nenahradí,“ říká k tomu pro ParlamentníListy.cz Jana Jochová z Aliance pro rodinu.
Debatu v něm vzbudily zejména plány na reformu výuky dějepisu. Ten by měl opustit chronologický výklad dějin od pravěku po dvacáté století, ale vzdělávat žáky „po tématech“. Školáci se mají dozvídat pouze o těch událostech a období, které budou „zásadní“. A jejich „zásadnost“ má být posuzována podle trendů a potřeb 21. století.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.