Chládek: Dobešova koncepce? Něco mezi pohádkou a hororem

17.11.2011 10:30 | Zprávy

Za zcela scestnou ve všech bodech považuje stínový ministr školství za ČSSD novou koncepci Josefa Dobeše. Dobešovi vytýká polovičatá a nerealistická řešení. Bojí se všudypřítomného testování žáků i toho, že nastane konec malých venkovských škol.

Chládek: Dobešova koncepce? Něco mezi pohádkou a hororem
Foto: senat.cz
Popisek: Senátor Marcel Chládek

Stínový ministr školství za sociální demokracii Marcel Chládek označil koncepci stávajícího ministra školství Josefa Dobeše za něco mezi pohádkou a hororem. „Nejsem si jist, zda je zpracovaná koncepce vzdělávání podle ministra školství Josefa Dobeše určena k pobavení nebo má opravdu sloužit jako koncepční materiál," pochybuje Marcel Chládek.

Podle něj je řada řešení Dobešovy koncepce v praxi nerealizovatelných a nerealizovaných, řada dalších konceptů je naopak nedodělaných a polovičatých a nebo zkrátka dané koncepty podle sociálnědemokratického stínového ministra zcela chybí.

Polovičatě je dle slov Marcela Chládka například řešena věc předškolního školství, kdy koncept firemních školek se stává všespasitelným. „To je samozřejmě zcela naivní řešení," rozčiluje se Chládek prostřednictvím svého profilu na serveru ParlamentníListy.cz.

Oblast, kterou Dobešova koncepce neřeší podle Marcela Chládka vůbec, jsou vysoké školy. Chládkovy také připadá, že celá Dobešova koncepce stojí na testování, které prý odevšad vykukuje jako jakési zaklínadlo. Ve školském systému se objevují jak státní maturity, tak testování žáků 5. a 9. tříd.

Související: Ministerstvo školství podpoří Romy a inkluzivní školy 126 miliony


Dobeš nemá co o platech pedagogů hovořit, sám je rozvrátil, zlobí se Chládek

„Jak už jsem ale několikrát varoval, testování může být dobrý sluha, ale zlý pán, což dokazují také zkušenosti ze zahraničí. Na jedné straně Josef Dobeš tvrdí, jak je třeba testovat a podporovat vzdělávací programy, na straně druhé ruší portály pro pedagogy, které se o to snažily a byly zavedené," kroutí hlavou stínový ministr školství.

Odměňování pedagogů, které koncepce řeší, Chládek nehodlá nijak zvlášť rozebírat: „Celá ta kapitola je úsměvná. Josef Dobeš je totiž ten poslední, kdo by měl na téma odměňování pedagogických a nepedagogických pracovníků hovořit. Byl to on, kdo totálně rozvrátil systém odměňování pedagogů i nepedagogů," připomíná Marcel Chládek.

Podle něj je nejdůležitější jiná část koncepce. A to ta, kde Dobešův plán naznačuje jasnou snahu o odebrání kompetencí samosprávám, tedy krajům a obcím. „V celé koncepci navíc vůbec nejsou nikde začleněny prvky kvality, jak bylo původně slibováno. Místo toho se v návrhu na nové financování regionálního školství mezi řádky koncepce dočteme, že je navržena prakticky likvidace malých venkovských škol," rozhořčeně uzavírá Marcel Chládek.

Kompletní komentář Marcela Chládka ČTĚTE ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pal

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mladí neumějí s počítači. Šokující svědectví ze školy. Výzkum ale hovoří jinak

14:33 Mladí neumějí s počítači. Šokující svědectví ze školy. Výzkum ale hovoří jinak

Nadšenec do technologií, podnikatel v IT a sportovní redaktor Zdeněk Koutský se podělil se svými oba…