Chtěl za pozemky vysoké ceny. Železničáři ho proto vyvlastní

12.11.2011 15:42 | Zprávy

Správa železniční cesty má problém s dostavěním tunelu z Ejpovic do Plzně. Vede totiž přes pozemky majitele osmi parcel, který za ně požaduje přemrštěné ceny. Navíc si stanovuje podmínky, aby od něj stát odkoupil mnohem víc pozemků.

Chtěl za pozemky vysoké ceny. Železničáři ho proto vyvlastní
Foto: Hans Štembera
Popisek: Typický obrázek Českých drah

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce dostavět tunel mezi Ejpovicemi a Plzní, problémy s tím má ale už jedenáct let. Majitel parcel, přes které má trasa vést, David Besten totiž stanovil cenu metru čtverečního na 600 až 1000 korun.

Navíc si stanovil podmínky. Chce, aby od něj železničáři odkoupili nejen úsek, který potřebují, ale širší pruh, jenž by odpovídal ochrannému pásmu budoucí dráhy. Podle informací Lidových novin by to činilo 62 tisíc metrů čtverečních místo požadovaných tří tisíc. Celkově by tak trasa stála přes 50 milionů korun.

Související: Soud: Bitva se státem končí, vyvlastnění pozemků platí

„Na to my prostě nemůžeme přistoupit. Cenu si nevymýšlíme, ale vycházíme z cen, které jsou na místě obvyklé. A to je u Plzně asi 500 korun za metr," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla. „Zákon nám jasně stanovuje, že kupujeme jen úseky, které pro výstavbu nutně potřebujeme. Tohle je absurdní. Kdybychom od vlastníků vykupovali celé pozemky, náklady by byly astronomické," odmítá také požadavek majitele.

Pokud se však s Bestenem rychle nedohodnou a stavba nezačne příští rok, můžou přijít o evropské dotace. Ty by tvořily 80 procent všech nákladů. Zatím se železničáři nedokázali Bestenovi přesvědčit při osobních ani telefonických jednáních. Nyní proto prohlašují, že tento Čech žijící v Norimberku o cenách pouze spekuluje, aby co nejvíce vydělal. Proto je možné, že Bestena vyvlastní.

Čtěte více:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pan

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známky a elektroauta

Dobrý den, pane poslanče, vidíte alespoň náznak logiky v tom, že elektroauta jezdí po dálnicích zadarmo? Copak ony neopotřebovávají povrch vozovky stejně jako auta se spalovacími motory, a to v řadě případů i víc díky těžké baterii? Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Železný, Hašek i Nerudová. Všichni pobouření Ficovými „třemi fackami“. Létají výhrůžky

18:15 Železný, Hašek i Nerudová. Všichni pobouření Ficovými „třemi fackami“. Létají výhrůžky

Gesto slovenského studenta, který při převzetí ocenění odmítl podat ruku prezidentovi Peteru Pellegr…