Navíc si stanovil podmínky. Chce, aby od něj železničáři odkoupili nejen úsek, který potřebují, ale širší pruh, jenž by odpovídal ochrannému pásmu budoucí dráhy. Podle informací Lidových novin by to činilo 62 tisíc metrů čtverečních místo požadovaných tří tisíc. Celkově by tak trasa stála přes 50 milionů korun.
Související: Soud: Bitva se státem končí, vyvlastnění pozemků platí
„Na to my prostě nemůžeme přistoupit. Cenu si nevymýšlíme, ale vycházíme z cen, které jsou na místě obvyklé. A to je u Plzně asi 500 korun za metr," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla. „Zákon nám jasně stanovuje, že kupujeme jen úseky, které pro výstavbu nutně potřebujeme. Tohle je absurdní. Kdybychom od vlastníků vykupovali celé pozemky, náklady by byly astronomické," odmítá také požadavek majitele.
Pokud se však s Bestenem rychle nedohodnou a stavba nezačne příští rok, můžou přijít o evropské dotace. Ty by tvořily 80 procent všech nákladů. Zatím se železničáři nedokázali Bestenovi přesvědčit při osobních ani telefonických jednáních. Nyní proto prohlašují, že tento Čech žijící v Norimberku o cenách pouze spekuluje, aby co nejvíce vydělal. Proto je možné, že Bestena vyvlastní.
Čtěte více:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan