Nápadu, že by lidé pracovali méně za více peněz, nejspíše nejeden volič zatleská. Nikoli však ekonomové. Když máte nižší výstup za stejné období a při zachování ceny práce, musí nutně poklesnout produktivita práce. „Za týden vyrobíte méně, ale náklady neklesnou. Co to znamená pro cenu výrobku? Musí podražit,“ zdůrazňuje ekonomka.
Následně připomíná, co to znamená pro konkurenceschopnost. Když vaši konkurenti v Rumunsku nepodraží, ztratíte ji. „Co znamená ztráta konkurenceschopnosti? Nižší tržby. Budete propouštět, nebo nabírat nové lidi? Propouštět!“ poukazuje Šichtařová na dominový efekt.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab