Výzkum agentury MÉDEA RESEARCH zaznamenává období posledních pět a cílí na Deník, Hospodářské noviny, Lidové noviny, MF Dnes, Právo, Sport a bulvární Blesk spolu s Aha! Celkový vývoj prodaného nákladu ukazuje, že zatímco v prvním pololetí roku 2006 se prodalo 1 691 306 kusů "novin", v prvním pololetí roku letošního to bylo 1 132 465 tisíc kusů.
Souhrnný počet pouze těch seriózních titulů spadl z přibližně 944 tisíc v roce 2006 na necelých 640 tisíc v první půli letošního roku. Jedná se tak o ztrátu více než 300 tisíc čtenářů. Za pět let si pohoršil také bulvární trh, který přišel o téměř 250 tisíc kupujících.
VÍCE:
- Švejnar, Klaus, Dienstbier: Těmto politikům Češi prý věří nejvíc
- SLEDUJEME MÉDEA RESEARCH, STEM, CVVM, FI a SANEP
Zajímavý je též pohled na čtenost jednotlivých titulů, která neznamená počet prodaných kusů, ale fakt, kolik čtenářů si jedny noviny přečte. V tomto měření vítězí Lidové noviny, které mají průměrnou čtenost 5,3 osob. Hospodářské noviny pak 4,7 osob a na třetím místě se umístil Deník s průměrnou čteností 4,3 osob na jeden titul. Nejhůře dopadlo bulvární Aha! (2,9 osob), Blesk si přečte o jednoho čtenáře v průměru víc.
"Průměrný počet čtenářů na vydání a čtenost obecně souvisí se znalostí a prestiží titulu. Je to patrné u velmi vysokých čísel čtenářů na vydání u seriózních titulů," doplnil pro ParlamentniListy.cz šéf MÉDEA RESEARCH Jan Matějka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový