Dálnice mezi Hulínem a Fryštákem má stavební povolení

08.01.2021 9:24 | Zprávy

Po jedenácti letech útrap ministerstvo dopravy vydalo dlouho očekávané stavební povolení na výstavbu dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem. Jestli se na jaře skutečně začne stavět, však není ještě zcela jisté. Do všeho se mohou opět vložit ekologické organizace.

Dálnice mezi Hulínem a Fryštákem má stavební povolení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

„Stavební povolení na dálnici D49, která propojí Hulín s Fryštákem a která má dále zajistit napojení na slovenskou dálnici D1, je velkým vánočním dárkem pro občany střední a východní Moravy,“ uvedl Libor Lukáš, předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, který se dlouhodobě zasazuje o výstavbu dálnic. Podle jeho slov však stavební povolení spíše připomíná románový bestseller, protože je sepsáno na neuvěřitelných 288 stranách. 
 
V případě dlouho očekávaného úseku mezi Hulínem a Fryštákem jde totiž o „druhý pokus“. Předchozí stavební povolení už před jedenácti lety zrušil soud a vše skončilo až u úředníků v Bruselu, kteří před čtyřmi lety schválili výjimku z EIA. 
 
„Teď už jenom záleží na ekoaktivistech, zda nechají povolení na pokoji a můžeme pak na jaře začít stavět, nebo mají v plánu se v dokumentu „rýpat“ a zase se odvolají,“ poznamenal emeritní hejtman Libor Lukáš a dnes krajský předseda hnutí Trikolóra ve Zlínském kraji. Zároveň připomněl, že v případě D49 jde o dálnici evropského významu, kterou do prioritních dopravních sítí TEN-T zařadil Evropský parlament. 
 
„Říkám to celou dobu a jsem přesvědčený o tom, že tato dálnice výrazným způsobem zlepší konkurenceschopnost a dynamiku rozvoje Zlínského kraje. Morava o tuto investici usiluje už od třicátých let minulého století, kdy stavbu silniční magistrály, napříč Československem významně prosazovala zlínská firma Baťa,“ dodal Lukáš s tím, že doufá, že radost z vydaného stavebního povolení nebude předčasná. 
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Přijede ministr a vysvětlí vám boj za klima. Dáte za to miliony Kč

12:00 Přijede ministr a vysvětlí vám boj za klima. Dáte za to miliony Kč

Prosazovat bezemisní budoucnost, vysvětlovat lidem napříč Českem dopady změn klimatu či „proč se Čes…