„V této turbulentní době nebylo sestavení rozpočtu snadnou záležitostí. Požadavky svých kolegů na navýšení rozpočtu o cca 800 milionů korun oproti střednědobému výhledu jsme museli o zhruba polovinu, tedy 400 milionů, krátit. Na příjmové straně rozpočtu bohužel dochází ke stagnaci příjmů ze sdílených daní. Na výdajové straně pak vidíme obrovský nárůst nákladů na linkovou dopravu, pramenící ze smluv, které nám nechali naši předchůdci. K tomu je potřeba přičíst nárůst provozních výdajů způsobený zvyšující se inflací. V dalších letech se podle mého názoru nevyhneme pokračujícím úsporným opatřením a současně budeme muset hledat nové cesty, jak získat další zdroje na investiční akce související s naší snahou o celkovou modernizaci Zlínského kraje,“ uvedl David Vychytil, ekonomický náměstek zlínského hejtmana.
Podle Vychytila se právě především díky výdajům na veřejnou dopravu výrazně snížilo množství peněz, které si může kraj dovolit směřovat do investic a na rozvoj území. „Jestliže v roce 2016 tvořil podíl mandatorních výdajů přibližně 61 procent, v příštím roce to bude téměř 80 procent,“ vysvětlil na nedávném zasedání krajského zastupitelstva náměstek Vychytil s tím, že právě díky nově nasmlouvanému počtu kilometrů, indexaci cen i výpadku příjmů z jízdného musel Zlínský kraj navýšit výdaje na veřejnou dopravu asi o jednu miliardu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.