Největší problémy měly děti s úlohami se zlomky, v angličtině se znalosti naopak zlepšily. Zhoršování znalostí českých školáků konstatovaly v minulých letech mezinárodní průzkumy. "Dovednosti žáků jsou po šesti letech významně horší, ubylo dobrých a velmi dobrých žáků, přibylo průměrných," představil výsledky z českého jazyka Bohumil Kartous ze Scia, které za úplatu připravuje také testy na střední a vysoké školy. Podíl podprůměrných žáků se dokonce zvýšil z původních 31 procent na 35 procent.
Zlepšení nastalo v angličtině
Ještě hůř pak dopadly počty, kde organizátoři nezaznamenali zlepšení ani u jedné otázky. "Z analýzy výsledků je patrné, že žákům činí potíže poměrně jednoduché numerické počítání, zlomky a kombinace jednotek a různých forem zápisu čísel," uvedl Kartous. Neznamená to prý ale, že by byly děti hloupější, jen se zhoršily znalosti v těchto předmětech. V testu obecných studijních předpokladů, tedy všeobecném rozhledu, se výsledky nezměnily.
Děti si naopak polepšily v anglickém jazyce, testy zjistily pokroky v otázkách zaměřených na konverzaci, poslech, čtení i porozumění textu. Kartous přitom upozornil, že změny ve výsledcích testů nejsou závislé na velikosti školy, na obci nebo na kraji, záleží prý hlavně na kvalitě každé jednotlivé školy. Mezi deváťáky také přibylo zájemců o gymnázia a učební obory s maturitou, snížil se zájem o střední odborné školy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh