Poradcem premiéra Petra Fialy „pro média a dezinformace“ se stal Michal Klíma. Muž, kterého asi nejvíce spojujeme s tiskovým podnikem Economia a.s., ačkoli jeho působení na české mediální scéně bylo mnohem širší. Podílel se na zakládání Lidových novin, Unie vydavatelů či První novinové společnosti. V posledních letech se angažoval v různých novinářských organizacích. Dnes tedy bude radit premiérovi ve věcech „médií a dezinformací“.
reklama
Je to možná opravdu muž na svém místě. Vezměme si na pomoc jeho vlastní slova, která vetknul do svého článku na portálu Forum24, který dělá řadu let propagandistickou práci pro Fialovu ODS. Klíma je zde pilným autorem. Možná i proto se mu dostalo té cti být poradcem premiéra.
Co tedy Klíma napsal v článku s titulkem Bez svobodných a nezávislých médií by volby dopadly opačně? Příkladně: „Jsem přesvědčen, že malé rozdíly, které vedly k porážce hnutí ANO a jeho potenciálních spojenců, jsou výsledkem mimořádné práce nezávislých médií a těch novinářů z veřejnoprávních médií, kteří zůstali profesionální a přinášeli pravdivé informace o skutečném stavu společnosti i o obřím konfliktu zájmů premiéra Babiše. Andrej Babiš se stal vlastníkem významné části médií a další významnou část ovládli oligarchové, kteří byli manipulovatelní skrze svou potřebu mít dobré vztahy s vládou, a tedy s Andrejem Babišem. Ve stejné době se naše společnost stala terčem masivní dezinformační kampaně podporované z Ruska, které stát nejen nečelil, ale naopak populističtí politici, ANO nevyjímaje, multiplikovali její sdělení opakováním a dokonce využíváním ve volební kampani. Jak jinak hodnotit to, že se strašení imigranty, kteří obsadí české chalupy, dostalo z řetězových mailů na billboardy parlamentních stran?
Této masivní síle manipulovaných médií a dezinformačních kampaní čelila nezávislá média fungující v téměř disidentských podmínkách a se zcela minimálními prostředky. Na rozdíl od oligarchických médií neměla šanci získat inzerci státních organizací a inzerovat se v nich často báli i podnikatelé obchodující se státem. Inzerce je totiž vidět, a strach, že si tím uzavřou cestu k zakázkám, byl silnější, než vůle inzerovat. Přesto postupně vznikla plejáda nezávislých médií od levicového Deníku Referendum a A2larmu, přes Deník N, Magazín Reportér, Neovlivni.cz, Investigace.cz, Echo 24 a Hlídacího psa po FORUM 24 a Týdeník FORUM.
Velmi významnou roli hrají Seznam a Seznam Zprávy a také vydavatelství Economia s Respektem a s Hospodářskými novinami. Spolu s některými pořady České televize a Českého rozhlasu tato média brání tomu, aby informační scéna byla plně manipulována oligarchickými médii a dezinformačními kanály. Právě volební výsledky a čísla, která jsem uvedl, ukazují, že i omezený vliv, který logicky proti mnohanásobné přesile nezávislá média mají, hraje zásadní roli.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
V tom, že teď senát funguje jako automat na podpisy s vámi souhlasím. Jak dlouho ale myslíte, že to bude trvat? ANO teď sice poprvé aspoň částečně uspělo, ale pořád je to málo. Čím to podle vás je? A upřímně, kdyby ANO bylo vládní stranou a současně mělo v senátu většinu, nemyslíte, že by to byl ste...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.