Dopravní stavby na jihu Moravy jsou zdlouhavé, to nechápu, diví se premiér
02.05.2018 20:27 | Zprávy
Nad zdlouhavostí dopravních staveb se dnes pozastavil premiér v demisi Andrej Babiš, který je s některými ministry na dvoudenní návštěvě Jihomoravského kraje. Novinářům řekl, že nechápe, proč tak dlouho trvá stavba obchvatu Břeclavi, zmínil i další léta plánované stavby na jižní Moravě, jako jsou dálnice na Vídeň nebo obchvat Mikulova a Znojma. ČTK uvedla, že o všech stavbách se dlouho mluví, práci na nich ale komplikují aktivisté nebo soudní spory.
reklama
Břeclavský obchvat má vést chráněným územím Natura. Proti tomu bojují aktivisté a už několikrát rozhodoval soud. Nejvyšší správní soud dal nedávno stavbě zelenou, když zrušil rozhodnutí krajského soudu, který loni stavbu pozastavil. „Byl jsem tady xkrát a nejsem schopný pochopit, proč nejsme schopní to řešit a proč to tak dlouho trvá. Byli jsme na tom místě a je vidno, že příslušné orgány nekomunikují dobře,“ uvedl Babiš.
Doplnil, že chápe, že Evropská komise nařídila kompenzační opatření vůči přírodě. „Nicméně si myslím, že ten obchvat je skutečně zásadní pro život lidí v Břeclavi. Sám jsem to tu zažil a je to největší trauma. Myslím si, že by neměl být problém v podstatě ten obchvat začít řešit a vyjednávat o tom inkriminovaném místě, kde jsou podmínky kompenzace, a samozřejmě tam zachovat ten život fauny,“ řekl Babiš.
Problém vidí i u dálnice D52 z Brna na Vídeň. „Jsme v situaci, že Rakousko už je téměř na hranicích z Vídně i z Linze. A nám stále chybí ta dálnice. Je tam inkriminovaný úsek u Nových Mlýnů. Nevím, jestli by nebylo lepší přivést dálnici po ten úsek a těch 800 metrů lidé projedou, jak to tam je,“ řekl Babiš o úseku dvouproudové komunikace mezi oběma novomlýnskými nádržemi. Zmínil také obchvaty Znojma a Mikulova. „Pokud to 98 procent lidí a institucí chce a dvě procenta nějakých aktivistů vydírají a dělají problémy, tak ten stát by to měl zvládnout ve prospěch občanů,“ dodal premiér.
Obchvaty mají odvést provoz z měst, která čelí velkému dopravnímu náporu. Dálnice z Brna na Vídeň má urychlit cestování a stát se dálničním napojením na Rakousko.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
A co máte na mysli tou podporou Ukrajiny všemi prostředky? Měli bysme tam nasadit i vlastní vojáky? Nebyl by ale tento krok začátek třetí světová? A máte dojem, že se Ukrajině pomáhá málo?
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.