Dopravní stavby na jihu Moravy jsou zdlouhavé, to nechápu, diví se premiér

02.05.2018 20:27 | Zprávy

Nad zdlouhavostí dopravních staveb se dnes pozastavil premiér v demisi Andrej Babiš, který je s některými ministry na dvoudenní návštěvě Jihomoravského kraje. Novinářům řekl, že nechápe, proč tak dlouho trvá stavba obchvatu Břeclavi, zmínil i další léta plánované stavby na jižní Moravě, jako jsou dálnice na Vídeň nebo obchvat Mikulova a Znojma. ČTK uvedla, že o všech stavbách se dlouho mluví, práci na nich ale komplikují aktivisté nebo soudní spory.

Dopravní stavby na jihu Moravy jsou zdlouhavé, to nechápu, diví se premiér
Foto: Hans Štembera
Popisek: Předseda vlády v demisi Andrej Babiš

Břeclavský obchvat má vést chráněným územím Natura. Proti tomu bojují aktivisté a už několikrát rozhodoval soud. Nejvyšší správní soud dal nedávno stavbě zelenou, když zrušil rozhodnutí krajského soudu, který loni stavbu pozastavil. „Byl jsem tady xkrát a nejsem schopný pochopit, proč nejsme schopní to řešit a proč to tak dlouho trvá. Byli jsme na tom místě a je vidno, že příslušné orgány nekomunikují dobře,“ uvedl Babiš.
 
Doplnil, že chápe, že Evropská komise nařídila kompenzační opatření vůči přírodě. „Nicméně si myslím, že ten obchvat je skutečně zásadní pro život lidí v Břeclavi. Sám jsem to tu zažil a je to největší trauma. Myslím si, že by neměl být problém v podstatě ten obchvat začít řešit a vyjednávat o tom inkriminovaném místě, kde jsou podmínky kompenzace, a samozřejmě tam zachovat ten život fauny,“ řekl Babiš.
 
Problém vidí i u dálnice D52 z Brna na Vídeň. „Jsme v situaci, že Rakousko už je téměř na hranicích z Vídně i z Linze. A nám stále chybí ta dálnice. Je tam inkriminovaný úsek u Nových Mlýnů. Nevím, jestli by nebylo lepší přivést dálnici po ten úsek a těch 800 metrů lidé projedou, jak to tam je,“ řekl Babiš o úseku dvouproudové komunikace mezi oběma novomlýnskými nádržemi. Zmínil také obchvaty Znojma a Mikulova. „Pokud to 98 procent lidí a institucí chce a dvě procenta nějakých aktivistů vydírají a dělají problémy, tak ten stát by to měl zvládnout ve prospěch občanů,“ dodal premiér.
 
Obchvaty mají odvést provoz z měst, která čelí velkému dopravnímu náporu. Dálnice z Brna na Vídeň má urychlit cestování a stát se dálničním napojením na Rakousko.
 
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

Mgr. Ondřej Krutílek byl položen dotaz

Evropská komise

Vy jste pro ni hlasoval. Vondra naopak. Kde berete tu jistotu, že je to posun k lepšímu? Skončí tak snad to zelené šílenství? Myslíte, že zvládne zastavit nelegální migraci? A k vaší poznámce, že tím, že jste pro ni hlasoval budete moci víc věcí ovlivnit vůbec nerozumím. Jakože kdybyste hlasoval pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fiala potřebuje Foltýna dál. Ale vtip na Švejka raději smazali

19:35 Fiala potřebuje Foltýna dál. Ale vtip na Švejka raději smazali

Otakar Foltýn bude podle vyjádření Úřadu vlády převelen z Hradu k výkonu úkolů strategické komunikac…