„Ačkoli Česká republika již přežila různé premiéry, takový hodokvas infantility, který v kauze ‚nový iPhone za vytetovanou koblihu‘ předvedl předseda vlády a šéf nejsilnějšího politického uskupení v ČR, je přeci jen nebývalý,“ sdělil Rozehnal s tím, že se nabízí otázka, zda se jedná pouze o marketingovou hru, nebo má taková prezentace hlubší podtext.
Šlo o to, že Babiš uzavřel sázku s občanem, který si měl nechat na rameno vytetovat koblihu a za to mu premiér nabídl mobilní telefon iPhone X. Muž to skutečně udělal, následně jej Babiš pozval do sídla vlády a telefon mu dal.
Původní text ZDE
„Také na komunistické politické propagandě 50. let minulého století v Československu nebyla zarážející ani tak ideologická exaltovanost, jako právě spíš její infantilita. Infantilita ovšem neznamená ‚dětskost‘, což by mohlo být třeba i sympatické, ale znamená vzorce chování, které jsou v rozporu s věkem těch, kteří tyto vzorce následují,“ podotkl také Rozehnal a zmínil, že infantilita je odpudivá. „V 60. letech se tato infantilita rozšířila na celou společnost, a to zejména na autentický politický diskurs,“ dodal. A zmínil také to, že politická propaganda 70. a 80. let nebyla podle něj infantilní.
Dodal i to, že podle jeho názoru je patologické, pokud se z dospělých lidí stanou infantilní sběrači hloupostí a šuntů. „Karel Marx pravil, že dějiny se obvykle opakují dvakrát: nejdříve jako drama a později jako komedie. Pokud bychom měli jeho citát vztáhnout na fluktuaci infantility v nedávných českých dějinách, bylo by namístě říct, že se dějiny skutečně opakuji dvakrát. Nejdříve jako drama a později jako komedie, která je trapná, ale i tragická,“ uzavřel pak Rozehnal.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef