Česká pošta spustila kampaň na podporu festivalu Prague Pride.
„Jsme hrdí na to, že můžeme být strategickým partnerem festivalu Prague Pride, jehož letošním tématem je coming out. Festival se v Praze uskuteční v týdnu od 2. do 8. srpna. Své přesvědčení, že nezáleží na tom, jaký kdo je, ale všichni jsme si rovni, při té příležitosti Pošta podpoří například duhovým logem na sociálních sítích, speciálním rámečkem Pohlednice Online či limitovanou edicí duhového balíku. Duhový balík bude během Prague Pride k dispozici na 400 největších poštách a klienti jej získají při nákupu jiných kartonových obalů. Na vybraných akcích festivalu bude balík rovněž k dispozici,“ oznámil státní podnik na sociálních sítích.
Roman Knap, generální ředitel České pošty, v rozhovoru s moderátorem Martinem Veselovským v internetové televizi DVTV vysvětlil, proč to pošta udělala.
„Chceme říct našim zaměstnancům i našim budoucím zaměstnancům, že jako velká zodpovědná firma nikterak nediskriminujeme menšiny a opravdu každý je u nás vítán a nebude nikterak diskriminován, např. kvůli své sexuální orientaci,“ pravil Knap s tím, že Česká pošta má být příkladem pro další firmy.
Diskriminaci by podle zákona neměla uplatňovat žádná firma, ale podle Knapa je to v praxi často jinak. Proto je třeba nahlas říkat, že Česká pošta rozhodně diskriminaci odsuzuje a pokud už se s ní někdo potýká uvnitř České pošty nebo vně, Knap je odhodlán mu pomoct.
„Ty statistiky jednoznačně ukazují, kolik učitelů se bojí říct, že jsou homosexuálové, aby proti nim nevystoupila skupina rodičů a obvinila je, že jsou pedofilové a že ohrožují jejich dětí. I když to tak v reálu vůbec není,“ dal příklad Knap. „Česká pošta ve své profesionalitě vytváří rovné podmínky pro všechny,“ zdůraznil ještě.
Kampaň podle ředitele vyvolala jak pozitivní, tak negativní reakce. To ukazuje, že je to pro společnost důležité téma. Pokud jde o negativní reakce, ty se projevují vulgárními výlevy lidi na sociálních sítích. Ale slovními vulgárními výlevy to podle Knapa naštěstí končí.
Kritikům kampaně také vzkázal, že kampaň s duhovými balíky vyšla Českou poštu na nula korun. Opravdu prý nevydala ani korunu navíc.
- Celý rozhovor naleznete zde
Veselovský kontroval, že Česká pošta rozhodně nefunguje nikterak dokonale. Týdně dorazí tisíce stížností na nedoručení balíku či dopisu a moderátor chtěl vědět, jestli by se Česká pošta místo této kampaně neměla věnovat práci, kterou dělat má.
Knap uznal, že u České pošty je co zlepšovat, ale jako velká firma s 27 tisíci zaměstnanci se vedle toho logicky věnuje i jiným tématů, třeba podpoře lidí na invalidním vozíku, podpoře lidí, kteří přišli o končetinu nebo právě podpoře práv LGBT+ komunity.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.