Ekonom ve varu. Klimaaktivisté a jejich požadavky: Demontáž silnic...

27.05.2023 13:59 | On-line

„Nerůst“ je šílený cíl aktivistů z tzv. „Poslední generace“, píše ekonom Vladimír Pikora na svém facebooku a v časopisu Reflex. Výsledkem bude chudoba a totalita. Naši politici podle něj dělají, jako by se jich to netýkalo. „Jsme na ně měkcí,“ dodává ekonom a některé body programu zmíněných aktivistů rozebírá podrobněji.

Ekonom ve varu. Klimaaktivisté a jejich požadavky: Demontáž silnic...
Foto: investicniweb.cz
Popisek: Finanční analytik Vladimír Pikora

„Tento týden byl zveřejněn 66bodový plán klimatických aktivistů z Poslední generace, kteří požadují, aby se Německo stalo klimaticky neutrálním v co nejbližší době. Proto blokují dopravu, poškozují kulturní památky a obecně se na sebe snaží za každou cenu upoutat pozornost médií,“ píše Pikora na úvod svého textu v Reflexu s tím, že celá věc se týká nejen Německa, jak by se mohlo zdát.

„I u nás se aktivisté snaží v Praze blokovat svými průvody dopravu. Všude to začíná stejně. Nejprve chtějí snížit rychlost na 30 km/h, aby následně své požadavky vystupňovali do absurdit, jako je zákaz masa a uzenin,“ predikuje Pikora budoucnost těchto protestů.

„Rychlostí to začíná a totalitou končí,“ podotýká autor textu a dodává, že plán „nerůstu“ ekonomiky je pro lidstvo nepřirozený a lze ho dlouhodobě dosáhnout jen zákazy. A zákazy končí nesvobodou.

„My se tady výrazně omezíme, ale Asie a Afrika se neomezí,“ zmiňuje Pikora další problém, který tkví v tom, že téměř všechna ekologická opatření, která mají vliv na produkci jednotlivých zemí, jsou uplatňována pouze v Evropě. Největší průmyslové země světa je neakceptují.

„Budou dál růst populačně i ekonomicky,“ je si jistý ekonom s tím, že právě tyto země rozhodnou o tom, kolik uhlíku půjde do ovzduší. „Evropská snaha o nulové emise tím pádem půjde vniveč. Je to úplně pomatená cesta.“

Pikora se snaží rozebrat aspoň některé z 66 zveřejněných bodů, které zmínil úvodem. „Z 66 bodů mě asi nejvíce zaskočilo to, že nyní, v době, kdy se bojuje na hranici EU, někdo prohlásí, že je nutná masivní redukce armády. K tomu snad není nutný komentář,“ nevěří Pikora tomu, co v seznamu bodů nalezl.

„Z ekonomických bodů aktivisté požadují např. příděl benzinu a nafty na 500 litrů na osobu za rok,“ uvádí dál a přidává, že do stejné kolonky zákazů patří požadavek na to, aby jednotlivec směl letět jen jednou za rok. „Svoboda cestovat tím končí.“

Do kategorie „mějme se všichni stejně špatně“ podle Pikory patří i to, aby byly vysoké majetkové daně a aby nejvyšší příjem mohl činit jen desetinásobek minimální mzdy.

Naproti tomu plán aktivistů na „demontáž silnic a dálnic“ považuje jen za rádoby taktickou snahu aktivistů vyšroubovat požadavky na maximum, aby pak měli z čeho ustupovat.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: MaA

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

I komunisté se slitovali, Pavel ne. Prezident odmítl pustit důchodce

12:10 I komunisté se slitovali, Pavel ne. Prezident odmítl pustit důchodce

Gesto humanity, které by navázalo na předcházející prezidenty. Těmito slovy nabádal spolek Šalamoun …