"Tisíciprocentně garantuji, že tam ty vrstvy jsou," uvedl dnes generální ředitel firmy Eurovia Martin Borovka s tím, že společnost dnes ministrovi předala příslušné důkazy z doby výstavby v letech 2002 až 2005. Jeho slova má prověřit další série tentokráte kopaných sond, které se uskuteční ještě do zimy a u kterých by měli být přítomni zástupci ministerstva, stavební firmy a nezávislých odborníků.
Kdy bude zvlněná D47 v bezvadném stavu
Původně Ministerstvo dopravy uvedlo, že kvůli chybějící vrstvě bude nutné část dálnice zbourat a postavit znovu, nyní ministr od tohoto ustoupil a mluví pouze o opravě. Zároveň ale uvedl, že nemá důvod nevěřit výsledkům vrtů, které uskutečnilo ŘSD. Nevyloučil ale případné personální změny v této ministerstvu podřízené organizaci, pokud by se ukázalo, že vrtané sondy, které údajné chyby na D47 objevily, byly provedené neodborně. "V momentě, kdy budu mít takové informace, budu jednat bez ohledu na to, zda mi mandát vyprší za minutu nebo za půl roku," dodal šéf dopravního resortu v demisi.
Kdy bude zvlněná D47 v bezvadném stavu, zatím není podle ministerstva i stavební firmy možné odhadnout. Není totiž jasné, jak dlouho se ještě bude podloží dálnice hýbat, dodal Žák s tím, že ty nejdramatičtější dynamické jevy jsou již ale minulostí. Podle Borovky bude škoda na dálnici do 125 milionů korun, což jsou tři procenta z její celkové ceny.
Dálnice D47 je známá především kvůli zvlnění části povrchu, které se objevilo krátce po uvedení dálnice do provozu v roce 2008. Podle Ředitelství silnic a dálnic zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to však odmítla.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp