„Řada lidí dělá jednu velkou chybu. Považuje průzkumy za relevantní. Ale ony nejsou. Agentury mají velkou chybovost, i pokud jde o politické strany. Nemělo náhodou vyhrát a koalici sestavovat ANO? V případě průzkumů pro jednotlivé osobnosti je chybovost ještě mnohem větší,“ poznamenal někdejší zástupce velvyslance Martin Svárovský na svém twitterovém účtu. Svárovský se v současné době zaměřuje na bezpečnostní politiku či otázky východní Evropy, Německa a Visegrádské skupiny. Je také místopředsedou Zahraniční komise KDU-ČSL a poradcem předsedy Výboru pro evropské záležitosti PSP.
„Agentury totiž nejsou – při diverzitě názorů občanů na jednotlivé kandidáty, která nemusí korelovat s jejich politickými názory, dlouhodobě zastávanými hodnotami a pod. – schopny nastavit reprezentativní vzorek tazatelů. Vědí to, a přesto to dělají! Je to celoevropský problém, proto už v některých zemích, jako Francie, nastavili agenturám zákonem jednotné a striktní metodologické standardy. Řeknu to krátce – věřit českým agenturám, od první do poslední, je jako věřit obchodníkům s teplou vodou,“ dodal Svárovský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.