Mýtný systém až donedávna nikoho nezajímal, nyní se o něm však diskutuje ve vysoké politice, nikdo se však neohlíží za názory dopravců a daňových poplatníků, všechno podle Felixe řídí komerční zájmy. A proto se opět objevila možnost zavedení mýta i na silnice nižších tříd.
Podle Felixe je mýtný systém určený pro „dálniční a rychlostní komunikace, které svým uživatelům přinášejí přidané výhody a jejichž vybudování je nákladné“. Zbylé komunikace jsou zahrnuty v silničních daních a daní z pohonných hmot, přičemž žádné výhody z nich neplynou. „Mýtné na nich by vedlo naopak jen k odčerpání peněz z velkého dálničního mýta bez dalšího efektu,“ říká Felix.
Jeho regulační funkce je také zcestná, jelikož „drtivá většina těžkých a tranzitujících kamionů využívá jen dálnice“. Navíc lze již zákonem zakázat tranzit v místech, kde hrozí objíždění placených zón.
„Tam, kde by mýtné nevydělávalo peníze pro rozvoj silnic, nemá smysl,“ vysvětluje Felix a dodává, že zavedení mýtného na silnicích nižší třídy by byl jen další krok, jak znepříjemnit život malým podnikatelům, kteří tyto silnice musí využívat, například pro zásobování jejich obchodů. A hlavně by mohlo mít špatný dopad na „regionální mikroekonomiku v podobě zdražování zboží a potravin“.
Žádá také snížení administrativní zátěže spojené s mýtem již existujícím a chce být součástí veřejné diskuze, která se týká jeho odvětví. „Chceme, aby nás politici brali vážně,“ končí svoje vyjádření Felix.
- Kompletní vyjádření ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: spa