Stěžující strany chtějí, aby kasační stížnost měla odkladný účinek, řekl ČTK mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Ke stížnosti se následně přidal i CzechToll. Podle Kapsche jde však jen o zdržování celého dění kolem mýta.
Úmysl podat kasační stížnost oznámil již v červenci ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO), včera na podání upozornila Česká televize. Ministerstvo následně stížnost potvrdilo. "S rozhodnutím Krajského soudu v Brně nesouhlasíme, je tedy naší povinností náš postoj hájit," řekla ČTK mluvčí ministerstva Lenka Rezková.
"Podali jsme ji současně s ministerstvem," uvedl Švanda. Ke kasační stížnosti se přidalo také vítězné konsorcium z mýtného tendru CzechToll/SkyToll miliardáře Petra Kellnera. Ať už spory o mýto dopadnou jakkoliv, jedinou jistotou je, že stát za mýto zaplatí několikrát. Pokud výsledek výběrového řízení protlačí silou, což v současnosti dělá, čeká ji s jistotou ze strany rakouské společnosti Kapsch mezinárodní arbitráž a zaplacené miliardy za zmařenou investici. Tvrdohlavé chování státních úřadů proto už překvapuje také nejednoho nejen opozičního politika, kteří se ptají, kdo bude pokutu platit a kdo za ni bude zodpovědný.
„Kasační stížnost je legální opravný prostředek, který ale nemá odkladný účinek na výkon rozsudku. Soud pravomocně rozhodnul, že mýtná smlouva mezi ministerstvem dopravy a CzechTollem byla loni uzavřena v rozporu s předběžným opatřením, a je tedy od počátku neplatná,“ zdůrazňuje David Šimoník, mediální poradce Kapsch.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas