„V posledních letech vidím cílenou a vědomou relativizaci komunismu, relativizaci listopadu 1989 a zpochybňování polistopadového vývoje. V této situaci je, myslím, klíčové, abychom dokázali pochopit význam listopadu 1989. A k tomu musíme dostatečně dobře vědět, co byl totalitní režim, a mít srovnání s tím, v čem žijeme dnes,“ míní Langer ve svém pojednání.
„To se týká zejména mladé generace. K pochopení listopadu 1989 patří i znalost toho, co mu předcházelo: rok 1945, rok 1948, soudní procesy, popravy, rok 1968, normalizace... To jsou ovšem dějiny, příběhy, s kterými se mnohé děti a mladí lidé ve školách vůbec nesetkávají, neznají je,“ stěžuje si na úroveň vzdělávání, ve kterém se k současné době někteří kantoři ani nedopracují.
Langer tvrdí, že velmi intenzivně prožívá to, co se ve společnosti a v politice děje. A že to jsou pro něj spíše traumatizující prožitky. „Neboť to, čeho si v životě cením nejvíc, a to je svoboda ve všech těch rozměrech a kategoriích, se momentálně dusí a sípe! Jsme čím dál tím víc spoutáváni a regulováni,“ tvrdí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas