ČTK to dnes sdělil mluvčí rakouské firmy David Šimoník. Ministerstvo zatím nabídku nekomentovalo, dříve ji ovšem označilo za matení veřejnosti. CzechToll zdůraznil, že jeho systém bude fungovat na dalších 900 kilometrech, tedy větší vzdálenosti, než se kterou počítá nabídka konkurenta. Kapsch v uplynulých dnech poslal také dopis premiérovi Andreji Babišovi (ANO) a poslancům s kritikou stavu kolem mýta.
V loňském tendru na desetiletý provoz mýta od roku 2020 zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll s nabídkou 10,75 miliardy korun. Současnou mikrovlnnou technologii nahradí satelitní a mýto se rozšíří na dalších 860 kilometrů silnic první třídy. Toto rozšíření bude ale mít minimální finanční efekt pro stát. Původně se dokonce mělo na těchto silnicích zavést nulové mýto, což už ministerstvo slíbilo krajům, současný ministr Kremlík to ale zakázal, aby nebyl zpochybněn tendr jako takový. Kolik se na silnicích první třídy bude platit, je zatím tajemstvím.
Současný provozovatel mýta Kapsch nabízí 6,9 miliardy za provoz původního systému bez rozšíření. V tendru rakouská firma původně požadovala přes 13 miliard korun.
Kapsch v aktuálně předložené nabídce upozorňuje mimo jiné na rozhodnutí Krajského soudu, podle kterého musí Úřad pro ochranu hospodářské soutěže znovu prošetřit platnost mýtné smlouvy, kterou stát uzavřel s vítězem tendru.
„Chtěli bychom tímto zdůraznit, že České republice nehrozí žádný výpad ve výběru mýta, neboť vlastní plně funkční systém, který je okamžitě připraven pokračovat,“ napsala firma v nabídce. Za 6,9 miliardy korun by tak Kapsch chtěl pokračovat ve správě původního systému, který pokrývá 1 400 kilometrů dálnic a silnic.
Ministerstvo zatím obnovenou nabídku nekomentovalo, v minulosti ovšem úřad připomněl, že čas pro podání závazných nabídek dávno vypršel.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas