Kdo nesmrdí, není Čech, poučí děti neziskovky. Klimatická instruktáž pro učitele a milionové dotace

02.11.2024 20:37 | Analýza

Vzdělávání dětí a studentů v oblasti klimatu stále častěji začíná zaujímat místo ve výuce na školách. Namísto výkladu od učitelů však stát často volí externí organizace, které vymýšlejí vzdělávací materiály pro vyučující či se zapojují do výuky dětí napřímo. Jedním z projektů, který za podpory státu dětem i učitelům o klimatické změně předává informace, je portál „Učím o klimatu“, od nějž zaznívá, že právě vzdělávání dětí v této otázce je „příležitostí“ pro zásadní společenskou transformaci. Žákům pak vysvětluje, jaký vliv na klima má, co jedí anebo jak „uvědoměle“ jet na dovolenou. „Kdo nesmrdí, není Čech,“ dozvídají se též děti, že jsme horší než Afričané. Na další podobné projekty již od státu putuje přes osm milionů.

Kdo nesmrdí, není Čech, poučí děti neziskovky. Klimatická instruktáž pro učitele a milionové dotace
Foto: Repro web ucimoklimatu.cz
Popisek: Webové stránky Učím o klimatu

Učení dětí o klimatu a zejména klimatické krizi se v posledních letech začíná na školách rozmáhat a žáci klimatické vzdělávání vstřebávají nejen skrze běžné učebnice a výklad učitelů, ale též prostřednictvím materiálů či přednášek od různých organizací.

Jedním z projektů, který má za cíl české děti vzdělávat v rámci klimatických otázek, je projekt „Učím o klimatu“, vzniklý prostřednictvím organizací Učitelé za klima, Střediska ekologické výchovy SEVER Horní Maršov, Fakta o klimatu, společnosti Člověk v tísni, vzdělávacího centra TEREZA, školského zařízení pro environmentální vzdělávání Lipka a lesní mateřské školy Chaloupky.

Projekt, na nějž přispívá skrze své fondy Evropská unie, ale též český stát prostřednictvím Ministerstva životního prostředí a Státního fondu životního prostředí, o sobě tvrdí, že se „není snadné orientovat v záplavě informací o klimatu, sestavit hodinu a být připravený třeba i na emotivní diskusi s žáky“, a vzdělávání je přitom „jedním z nejúčinnějších nástrojů, které máme pro zmírňování klimatické změny k dispozici“. „Proto se spojilo sedm organizací a společně jsme spustili portál Učím o klimatu. V jeho rámci vytváříme kompletní lekce, metodická doporučení a dlouhodobé programy pro různé třídy a předměty. Chceme také podporovat spolupráci, a tak uvítáme, pokud svou zkušeností a nápadem přispějete i vy. Pojďme společně tvořit svět, ve kterém budeme moci žít,“ zaznívá.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radek Kotas

plk. Ing. Zdeněk Nytra byl položen dotaz

změna kurzu

Dobrý den, chápu vás dobře, že vy nemáte problém s tím, když ODS ústy jejího předsedy dává nereálné sliby? V čem se ale pak lišíte od populistů, kterých je v parlamentu dost? Co se stalo s kdysi pragmatickou stranou, která hájila zájmy živnostníků a byla i racionální a často oprávněně kritická k EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

No jistě, zachraňme to. , Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskusegramatik , 03.11.2024 9:58:13
Jsme průmyslová země (proto máme vysoký poměr CO2 na obyvatele), proto přestaňme žrát. To je taková hromada naprostých bludů a hovadin, že nad tím zůstává rozum stát. Fakta vytržená z kontextu a prostě lži. Samozřejmě všechno je to cíleno na mládež, poněvadž ta je naivní a těmhle vyžírkům to věří. No jo, tak si žerte brouky a změňte si pohlaví podle libosti, zachráníte tím planetu :-)))

|  8 |  0

Další články z rubriky

Agent provokatér? Podivnost kolem vraha z Magdeburku

10:52 Agent provokatér? Podivnost kolem vraha z Magdeburku

„Muž, kterého jiní odpadlíci od islámu považovali za nedůvěryhodného či dokonce za agenta provokatér…