Šéf Novy Jan Andruško potvrdil, že by se jeho televize mohla podílet na financování Státního fondu na podporu a rozvoj české kinematografie. Dosud ho financuje Česká televize z reklamy. Za to ale čelí kritice.
Komerční televize by mohly její "problém" vyřešit. "Předpokládáme ale vstřícnost ze strany státu. Věříme, že dodrží stvrzenou dohodu a prostředky z reklamního trhu navrátí do komerční sféry," řekl podle serveru ihned.cz Andruško.
ČT by ztráta reklamy prospěla
"Rádi se přidáme k návrhu, jak financovat fond české kinematografie," poznamenal i šéf Primy Marek Singer. Senátor za ODS Tomáš Töpfer, který má s kolegy na starost novelu zákona o příjmech fondu pro kinematografii, nabídku obou komerčních televizí uvítal.
ČT by se podle Singera ulevilo, kdyby neměla reklamu, její programová skladba by tak mohla být více veřejnoprávní. Opak by v případě komerčních televizí prý mohl znamenat až zánik některých vysílacích kanálů.
Bez ČT se zdeformuje reklamní trh
Prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec ale naopak zachování reklamy v ČT doporučuje. V případě jejího odchodu z reklamního trhu by prý hrozila jeho deformace. Deformovaly by se i ceny za reklamu.
Generální ředitel ČT Jiří Janeček poznamenal, že bez reklamy by ČT vzhledem ke smlouvám nemohla vysílat řadu kulturních a sportovních akcí.
Čtěte:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par