„Mohli bychom se smát zakrývání soch. Mohli bychom nad tím vším mávnout rukou jako nad problémy bohatých v okurkové sezoně – kdyby se v debatě o soše maršála Koněva neukazovaly temné proudy našeho přemýšlení o světě, dějinách i nás samých,“ míní Kamberský. Připomněl, že Koněv byl prvním velitelem spojeneckých vojsk, která vstoupila do metropole a osvobodila většinu území tehdejšího Československa.
„Snahy zbavit se všeho, co momentálně nemáme rádi, snaha překreslit historii dle aktuálních preferencí, snaha popřít vše, čím jsme kdysi byli, je jedním z nejhloupějších rysů jakéhokoli politického aktivismu. V tomto pohledu není zásadního rozdílu mezi stržením sochy Neposkvrněné Panny Marie v roce 1918 a po všech stránkách poskvrněného maršála Koněva,“ míní Kamberský a připomíná, že u pomníku je tabulka, jež připomíná maršálovu odpovědnost za neslavné skutky.
„Pokud budeme odstraňovat sochy všech, kdo se dopustili něčeho nekalého, nakonec odstraníme i všechny vesnické křížky: ve jménu Ukřižovaného se také napáchalo spousta zvěrstev,“ dodal Kamberský a poukázal, že by v dnešní době nemusela obstát ani socha Kryštofa Kolumba či George Washingtona.
„Polévat památníky barvami je bezpochyby vandalství – a zároveň legitimní politický protest. Ale pokud starosta Prahy 6 neznámé lidi, kteří sochu umyjí, nazve doslova „ruskými trolly“, zůstává rozum stát. A co je nejsmutnější: ti samí lidé, co devastují pomníky Rusů v Česku, se strašlivě pohoršují nad tím, jak na území bývalého Sovětského svazu panuje zdrženlivost vůči památníkům padlých československých legionářů...“ uzavřel.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef