Ani Ministerstvo dopravy, které návrh zpracovalo, není jeho bezvýhradným zastáncem. „Já za hnutí ANO, za které sedím na Ministerstvu dopravy, bych také nerozšiřoval mýto,“ uvedl Ťok začátkem února po jednání se zástupci Svazu průmyslu a dopravy. Zastavit plánované rozšiřování mýta ale tehdy odmítl s tím, že jde o kompromis dohodnutý ve vládní koalici.
Podle informací ČTK vystupovaly proti rozšíření mýta v poslední době zejména Karlovarský, Moravskoslezský a Jihočeský kraj.
Plán na rozšiřování mýta vyplýval z loňského usnesení vlády, které ministerstvu nařídilo vypracovat strategii na zapojení alespoň 850 kilometrů silnic první třídy do systému elektronického mýta. Jeho prostřednictvím se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a na vybraných částech silnic první třídy. Za deset let se na mýtném vybralo 77,5 miliardy korun, za loňský rok 9,89 miliardy korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam