„Setkání s panem prezidentem bylo krátké a mělo velmi věcný průběh, já jsem ho informoval o prioritách budoucí vlády v oblasti dopravy,“ spustil Kupka na tiskové konferenci po setkání s prezidentem.
„Klíčové je postoupit v dostavbě dálniční sítě v České republice a zároveň připravit vysokorychlostní tratě, které by i v tomto zařadily Českou republiku do společenství evropských států. Ten resort má celou řadu problémů, musí dohnat historický dluh ve výstavbě infrastruktury. Když se podíváte na dálniční sítě v mapě Evropy, tak Česká republika tam svítí jako bílé místo, kde se nepodařilo dobudovat všechny ty nezbytné dálniční stavby a totéž platí i o vysokorychlostních tratích. To bude záležitost mnoha dalších volebních období, v tom následujícím ale uděláme velký kus práce pro to, aby se na českých dálnicích a železnicích jezdilo co nejlépe,“ slíbil Kupka.
Konkrétně Kupka jmenoval dálnici D35, jihočeskou D3 nebo D52, která bude součástí spojení Brna a Vídně a také plánuje dostavbu Pražského okruhu. „Představil jsem svůj pohled, co je reálně možné zvládnout a co opravdu chci posunout dopředu, pokud budu jmenován ministrem dopravy,“ dodal Kupka.
Ten se kriticky vyjádřil ke svému předchůdci Karlu Havlíčkovi, který prý jako dvouministr nemohl věci dělat naplno. „Chystané projekty potřebují energii ministra na plný úvazek,“ prohlásil Kupka, který se kvůli tomu plánuje vzdát dalších politických funkcí. „Ale nebylo to předmětem naší diskuse,“ dodal nynější starosta Líbeznic, náměstek středočeské hejtmanky Petry Peckové (STAN) a radní pro dopravu.
Kupka by rád během příštích let otevíral až 40 kilometrů dálnic ročně. „Výhled nových a dokončovaných staveb sahá v dalších letech až ke čtyřiceti kilometrům ročně. Pokládám za důležité, aby to byly desítky kilometrů dálnic, které se v dalších letech budou dokončovat,“ prohlásil s tím, že by považoval za osobní chybu, kdyby se otevíraly jen jednotky kilometrů jako v předešlém období.
Debata se pochopitelně vedla i o kanálu Dunaj–Ondra–Labe, který prosazuje prezident Zeman. Vládní koalice ale podle Kupky s projektem nepočítá a plánuje zrušit územní rezervy pro něj určené. „V případě splavnění českých toků je zřejmé, že klíčová bude dostavba v dolním toku Labe, stupeň Děčín a poté stupeň Přelouč,“ dodal Kupka.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.