Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný, proto se lidé jako Zeman, Babiš či Klaus dokázali tak dlouho držet u moci, přestože vzbuzovali hromadu negativních reakcí, píše Schmarcz.
Tentokrát však premiérův PR tým překoročil hranici. „Nasadit ‚mystérium smrti‘? Něco takového v historii České republiky nepamatujeme. Není těžké zrekonstruovat, co bylo záměrem úterního vystoupení ve stylu plukovnicko-zdravotnické junty. Premiér má průšvih jako vrata, obvyklé prostředky už nefungují a je potřeba přijít s větším kalibrem,“ glosuje komentátor.
„Když má předseda vlády na svědomí stovky pacientů, kteří zemřeli i kvůli předvolebnímu odkládání nepopulárních opatření, tak vyděsí lidi, že by mrtvých mohlo být ještě mnohem víc!“ pokračuje Schmarcz s tím, že ve stínu tak masivní hrozby se Babišova chyba začne jevit jako nepodstatná.
Souhlasí s názorem Bohumila Pečinky, že Prymulovo vystoupení bylo „otřesnou ukázkou toho, jak chce vláda získat zpět autoritu – děsit lidi obrazy smrti.“ „Vinu ze sebe ale premiér nesmyje, i když může doufat, že vystrašením občanů dosáhne toho, že aspoň v první fázi zapomenou na jeho selhání,“ podotýká komentátor.
„Marketing založený na mystériu smrti může zabrat, ale za jakou cenu? Lze v použití marketingových prostředků zajít ještě dál? Doufám, že ne. Silnější než mystérium smrti je už jen smrt sama,“ uzavírá Schmarcz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab