Lekce politické komunikace od Topolánkova Schmarcze: Když neumíte ochránit lidi, musíte je vystrašit. A přesně to provedli

16.10.2020 14:25 | Zprávy

Podle komentátora Martina Schmarcze, který je známý i jako bývalý mluvčí vlády premiéra Mirka Topolánka, Babišův marketing sáhl po mystériu smrti. Televizni projev ministra zdravotnictví Romana Prymuly označil za pokus přebít zoufalý dojem z premiéra Babiše ještě silnějším záporným pocitem: strachem ze smrti. „Když neumíte ochránit lidi, máte jedinou šanci jak přesto zůstat vítězem. Vystrašit je, aby zapomněli, jak špatně jste si dosud vedli,“ glosuje Schmarcz Babišovy kroky v současné krizi na serveru Info.cz.

Lekce politické komunikace od Topolánkova Schmarcze: Když neumíte ochránit lidi, musíte je vystrašit. A přesně to provedli
Foto: Repro ČT
Popisek: Ministr zdravotnictví Roman Prymula

Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný, proto se lidé jako Zeman, Babiš či Klaus dokázali tak dlouho držet u moci, přestože vzbuzovali hromadu negativních reakcí, píše Schmarcz.

Tentokrát však premiérův PR tým překoročil hranici. „Nasadit ‚mystérium smrti‘? Něco takového v historii České republiky nepamatujeme. Není těžké zrekonstruovat, co bylo záměrem úterního vystoupení ve stylu plukovnicko-zdravotnické junty. Premiér má průšvih jako vrata, obvyklé prostředky už nefungují a je potřeba přijít s větším kalibrem,“ glosuje komentátor.

„Když má předseda vlády na svědomí stovky pacientů, kteří zemřeli i kvůli předvolebnímu odkládání nepopulárních opatření, tak vyděsí lidi, že by mrtvých mohlo být ještě mnohem víc!“ pokračuje Schmarcz s tím, že ve stínu tak masivní hrozby se Babišova chyba začne jevit jako nepodstatná.

Souhlasí s názorem Bohumila Pečinky, že Prymulovo vystoupení bylo „otřesnou ukázkou toho, jak chce vláda získat zpět autoritu – děsit lidi obrazy smrti.“ „Vinu ze sebe ale premiér nesmyje, i když může doufat, že vystrašením občanů dosáhne toho, že aspoň v první fázi zapomenou na jeho selhání,“ podotýká komentátor.

„Marketing založený na mystériu smrti může zabrat, ale za jakou cenu? Lze v použití marketingových prostředků zajít ještě dál? Doufám, že ne. Silnější než mystérium smrti je už jen smrt sama,“ uzavírá Schmarcz. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

MUDr. Ivo Trešl byl položen dotaz

očkování

Vážený pane doktore, ráda bych využila možnosti se vás zde zeptat na jednu věc. Když se nechám očkovat proti černému kašli, znamená to, že ho nemůžu dostat nebo je to jak s vakcínou proti covidu? A ještě na jak dlouho mě případně očkování proti nákaze ochrání? A když už jsem nakousla téma covid, pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Když se to hodí, prosazují lidská práva. Když ne, tak celistvost. Profesor chce skoncovat s dvojím metrem Západu

17:20 Když se to hodí, prosazují lidská práva. Když ne, tak celistvost. Profesor chce skoncovat s dvojím metrem Západu

„Mezinárodní řád založený na pravidlech“, který bývá prezentován jako spojení mezinárodního práva a …