„Evropská komise nás podrazila. Její místopředseda pro Green Deal Frans Timmermans opakovaně sliboval, že projdou-li nulové limity na CO2 u osobních aut v roce 2035, tak Euro 7 bude jenom taková light verze. Když ji pak loni v listopadu zveřejnil, bylo to všechno jiné, jenom ne light verze,“ kritizuje novou normu Vondra, zpravodaj normy v Evropském parlamentu.
Návrh je podle něj naopak velmi tvrdý a jednoznačně ohrozí automobilový průmysl: „Návrh může mít dalekosáhlé důsledky, ne někdy za deset let, ale prakticky okamžitě. Je to útok na automobilitu jako takovou. Běžní lidé nebudou mít na auta,“ hovoří Vondra doslova o likvidaci automobilu jako dopravního prostředku pro široké vrstvy.
České předsednictví zde udělalo chybu, a sice když ministryně životního prostředí Hubáčková (KDU-ČSL) slibu uvěřila a nechala v říjnu limity na CO2 schválit v trialogu. „Měla to odsunout, až uvidíme návrh na Euro 7, a nenechat se uchlácholit Timmermansovým šidítkem. Nemůžeme jen důvěřovat, musíme prověřovat. Všechno v EU je tvrdý výměnný obchod. Deal musíme dělat ve dveřích a nenechat dveře zaklapnout dřív, než dostaneme protihodnotu,“ zdůrazňuje poslanec Evropského parlamentu.
Změnu prý tlačí Evropská komise, Timmermans a zelenosocialistická koalice v europarlamentu. „Ale na rozdíl od dekarbonizační legislativy, kde se autoprůmysl předem podvolil, tak tady je jeho odpor silný a tvrdý,“ upozorňuje Alexandr Vondra.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab