Magistrát zvažuje zavést daň za dům u zastávky tramvaje

10.01.2012 21:19 | Zprávy

Hlavní město stále hledá způsob, jak šetřit na hromadné dopravě. Jedním z řešení je například placení speciální daně pro lidi bydlící nedaleko zastávek. Platit by se měl poplatek za výstavbu i průběžná daň.

Magistrát zvažuje zavést daň za dům u zastávky tramvaje
Foto: Hans Štembera
Popisek: Moderní tramvaje musely nahradit starší vozy

Analýza, kterou si magistrát nechal vypracovat, radí Praze zrušit půlnoční metro nebo zdražit jízdenky. Změny by se tak dotkly také bydlení v blízkosti stanic tramvají, autobusů a metra.

Z analýzy společnosti Boston Venture Central Europe, kterou si na podzim objednal primátor Prahy Bohuslav Svoboda, vyplývá, že napříště by občané Prahy mohli na veřejnou hromadnou dopravu přispívat například jednorázovými poplatky při stavbě nemovistosti v blízkosti zastávky.

Jízdné v Praze je ve srovnání velmi levné

Magistrát by měl podle analýzy více zasahovat a kontrolovat investice dopravního podniku a také se zaměřit na efektivitu dopravy. Navrhuje tedy úplně zrušit linky autobusů či tramvají, které nejezdí dostatečně obsazené nebo se zbytečně překrývají a zdvojují s jinými.

Dokument se zabývá i jízdným, které je podle analýzy neúměrně nízké oproti jiným evropským městům. Praha, která má jednu z nejlepších hromadných dopravních sítí v celé Evropě, si totiž podle dokumentu nemůže dlouhodobě dovolit hromadnou dopravu dotovat.

Půlnoční metro skončí

Poměrně rychle tak skončí i provoz pátečního a sobotního metra, které od minulého roku začalo jezdit po půlnoci až do jedné hodiny ráno.

"Ano, v dohledné době skončí, jinou cestu nevidím,“ řekl v rozhovoru pro HN radní pro dopravu Josef Nosek. Ceny jízdného by se podle dokumentu mohly zvýšit nikoli na úkor občanů Prahy, kteří si koupí časovou jízdenku, ale naopak pro návštěvníky Prahy.

"Nastavení cenových tarifů může být jedním z nástrojů, jak motivovat cestující k zakoupení časových jízdenek. Jedná se o skryté subvence rezidentů na úkor návštěvníků města používajících jednorázové základní jízdenky,“ stojí v analýze.


 

 

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nip

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Benešík (KDU-ČSL): Slováci jsou na tom v zastoupení lidí v mezinárodní politice lépe než my

Můžete mi vysvětlit, jak je to možné? To jste jako politici tak neschopní protlačit na vysoká místa politiky, kteří by hájili zájmy Česka? Ono to dost vysvětluje, proč podle mě na mezinárodní scéně zájmy nás Čechů vlastně nikdo pořádně nehájí, a proč se stáváme stále více bezvýznamnou zemí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Šarapatka Kateřině Konečné: Sv*ně. My vám tu vodu společně uvaříme

18:36 Šarapatka Kateřině Konečné: Sv*ně. My vám tu vodu společně uvaříme

Bývalý radní České televize Zdeněk Šarapatka se nevybíravě pustil do europoslankyně a předsedkyně KS…