Analýza, kterou si magistrát nechal vypracovat, radí Praze zrušit půlnoční metro nebo zdražit jízdenky. Změny by se tak dotkly také bydlení v blízkosti stanic tramvají, autobusů a metra.
Z analýzy společnosti Boston Venture Central Europe, kterou si na podzim objednal primátor Prahy Bohuslav Svoboda, vyplývá, že napříště by občané Prahy mohli na veřejnou hromadnou dopravu přispívat například jednorázovými poplatky při stavbě nemovistosti v blízkosti zastávky.
Jízdné v Praze je ve srovnání velmi levné
Magistrát by měl podle analýzy více zasahovat a kontrolovat investice dopravního podniku a také se zaměřit na efektivitu dopravy. Navrhuje tedy úplně zrušit linky autobusů či tramvají, které nejezdí dostatečně obsazené nebo se zbytečně překrývají a zdvojují s jinými.
Dokument se zabývá i jízdným, které je podle analýzy neúměrně nízké oproti jiným evropským městům. Praha, která má jednu z nejlepších hromadných dopravních sítí v celé Evropě, si totiž podle dokumentu nemůže dlouhodobě dovolit hromadnou dopravu dotovat.
Půlnoční metro skončí
Poměrně rychle tak skončí i provoz pátečního a sobotního metra, které od minulého roku začalo jezdit po půlnoci až do jedné hodiny ráno.
"Ano, v dohledné době skončí, jinou cestu nevidím,“ řekl v rozhovoru pro HN radní pro dopravu Josef Nosek. Ceny jízdného by se podle dokumentu mohly zvýšit nikoli na úkor občanů Prahy, kteří si koupí časovou jízdenku, ale naopak pro návštěvníky Prahy.
"Nastavení cenových tarifů může být jedním z nástrojů, jak motivovat cestující k zakoupení časových jízdenek. Jedná se o skryté subvence rezidentů na úkor návštěvníků města používajících jednorázové základní jízdenky,“ stojí v analýze.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nip