Někdo měl podle něj po sametové revoluci v lednu 1990 říci, že se postaví základní dálniční páteřní síť. „Stále přemýšlím, proč máme takovou legislativu, proč už dávno nemáme zákon, kde se řekne, že toto je náš národní zájem. Ať o tom lidé hlasují v referendu, kdyby si vybrali směr, mohlo by se stavět a každý už do toho potom nemusí mluvit. Dnes nemáme legislativu, abychom prosadili zájem většiny občanů. Je potřeba ho prosadit a nenechat se vydírat individuálními vlastníky pozemků, kteří potom požadují nehorázné ceny,“ řekl ČTK Babiš. Dodal, že vláda, v níž zasedá, prosadila zákon, který vykupuje pozemky za „velice atraktivní ceny“.
Babiš dnes kritizoval to, že se dálnice v ČR staví neúměrně dlouho. Zmínil dálnici D8, která se v délce 100 kilometrů stavěla 32 let kromě jiného i kvůli zdlouhavým přím. „To je hrozné číslo. Potřebujeme jasný český národní zájem, který řekne: tady si lidé přejí dálnice a potom se staví, a ne že nás bude někdo vydírat kvůli ceně pozemků nebo ekologii,“ uvedl Babiš.
K D3 dnes řekl, že je rád, že se konečně začíná stavět její další úsek, který bude dlouhý téměř 11 kilometrů. Se senátorem Pavlem Eybertem (ODS) dnes vzpomínali, jak před sedmi roky mluvili o tom, proč D3 není dávno hotová. „Bohužel máme zpoždění. Musíme doběhnout to, co se v minulosti zanedbalo. Rozdíl ve srovnání s našimi předchůdci je v tom, že já jsem slíbil, že vždycky budou peníze pro výstavbu dálnic, obchvatů a silnic, a to se také děje. Ministerstvo financí sehnalo peníze a dali jsme 10,5 miliardy na opravu silnic II. a III. třídy. Dálnice D3 měla být dávno postavená, České Budějovice jsou jediné krajské město, které není propojené s Prahou. Je potřeba zrychlit a dát si jasný cíl, kdy propojíme Prahu s Lincem,“ řekl ministr financí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam