Spor Prahy a stavařů se dostal k rozhodčímu soudu poté, co Metrostav 7. prosince loňského roku stavbu tunelu přerušil. Důvodem byly především neproplacené faktury, ale i to, že Praha jako investor neschválila další postup prací. Praha tvrdila, že peníze na faktury má, podle radních ale hledala zákonnou cestu, jak je uhradit. Do arbitráže vstoupila mimo jiné i kvůli obavě, že jsou smlouvy s Metrostavem neplatné.
Arbitři nedávno otevřeli cestu k dokončení tunelu. Rozhodli, že Praha musí zaplatit zhruba čtyři miliardy korun, mimo jiné za faktury z minulosti, s jejichž proplacením město kvůli možnému střetu se zákonem váhalo. Část dlužných peněz přišla v pondělí Metrostavu na účet. Stavební firmě soud uložil, aby dokončila práce do pěti měsíců. Soud zároveň konstatoval, že smlouvy platí.
Praha předpokládá, že tunel bude zprovozněn v září. Některé zdroje ale neoficiálně mluví o tom, že první auta Blankou projedou až na konci roku. Dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), si vyžádá 36 miliard korun. Původně měla stát zhruba o deset miliard korun méně a sloužit řidičům už v roce 2011.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk