Havlíček: Země pro budoucnost
Jak též sdělil bývalý ministr průmyslu a obchodu, ale i dopravy za ANO, jsme jedinou zemí v Evropské unii, která nedosáhla úrovně předcovidové, tedy roku 2019. Narozdíl od současné vlády ho nenechává v klidu růst spotřeby a investic veřejného sektoru a podotkl, že je třeba důsledně vybírat daně. Vyčítá vládě, že nahnala zase část ekonomiky do šedé zóny. "Naše strategie: země pro budoucnost je také podporovat vědu a inovace. Česko je středně velká země. Jinak se vyváží do Německa, kde dochází k demontáži a následnému vývozu do Číny. A jinak do USA, kam dovážíme finální produkty a máme tam dobrou ziskovost," doplnil o exportu.
"Měli bychom dávat pozor na to, že jsou tuzemské firmy nekonkurenceschopné vůči firmám okolo, protože je u nás energie výrazně dražší. Máme energii navíc dražší než v zemích, kam ji exportujeme," zmíníl a ohledně energetických výhledů dodal: "Co se týče jádra, tak pátý blok dukovanský, dva bloky v Temelíně a šestý blok dukovanský. Pokud odstavovat uhlí, tak plyn, malé modulární reaktory a obnovitelné zdroje. V jejich případě však podpora investic a ne podpora provozu, ať se nezopakuje rok 2009 až 2010. Samozřejmě i možnosti vodíku. To vše, chceme-li být energeticky soběstační."
Podle Havlíčka ztrácíme konkurenceschopnost. Proto je třeba v energetice rychle reagovat a nespoléhat na eurořešení. V dopravě jde o bilionové investice. "Kupka má pravdu, když říká, že potřebuje tři sta miliard korun od roku 2027. Investice do infrastruktury a do dopravy nejsou návratné, ale jsou nutné. Dálnice, silnice první třídy, lokálky, vysokorychlostní tratě, zabezpečení železnice a tak dále. To jsou palby, přátelé. Ostatně salámovou metodou nejsme schopni udělat vysokorychlostní tratě. Jde o nenávratné bilionové investice," vysvětlil.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Rychetský