Miliardy pro resort Černochové. Havlíček vynesl veřejně pochybnosti, kam půjdou

19.01.2024 17:58 | Komentář

„V roce 2019 jsme v drtivé většině patřili mezi ty nejlepší, a neříkám, že to bylo zásluhou naší vlády. Byli jsme inspirací pro mnohé země. Nyní jsme ve všem nejhorší, tedy na dně," sdělil mimo jiné místopředseda Poslanecké sněmovny Karel Havlíček (ANO). Stalo se při nedávné debatě s tématem Jak z naší krize? A na tom, že Česko je v krizi, se shodli úplně všichni.

Miliardy pro resort Černochové. Havlíček vynesl veřejně pochybnosti, kam půjdou
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Exministři průmyslu Karel Havlíček a Jan Mládek

Havlíček: Země pro budoucnost

Jak též sdělil bývalý ministr průmyslu a obchodu, ale i dopravy za ANO, jsme jedinou zemí v Evropské unii, která nedosáhla úrovně předcovidové, tedy roku 2019. Narozdíl od současné vlády ho nenechává v klidu růst spotřeby a investic veřejného sektoru a podotkl, že je třeba důsledně vybírat daně. Vyčítá vládě, že nahnala zase část ekonomiky do šedé zóny. "Naše strategie: země pro budoucnost je také podporovat vědu a inovace. Česko je středně velká země. Jinak se vyváží do Německa, kde dochází k demontáži a následnému vývozu do Číny. A jinak do USA, kam dovážíme finální produkty a máme tam dobrou ziskovost," doplnil o exportu.

"Měli bychom dávat pozor na to, že jsou tuzemské firmy nekonkurenceschopné vůči firmám okolo, protože je u nás energie výrazně dražší. Máme energii navíc dražší než v zemích, kam ji exportujeme," zmíníl a ohledně energetických výhledů dodal: "Co se týče jádra, tak pátý blok dukovanský, dva bloky v Temelíně a šestý blok dukovanský. Pokud odstavovat uhlí, tak plyn, malé modulární reaktory a obnovitelné zdroje. V jejich případě však podpora investic a ne podpora provozu, ať se nezopakuje rok 2009 až 2010. Samozřejmě i možnosti vodíku. To vše, chceme-li být energeticky soběstační."

Podle Havlíčka ztrácíme konkurenceschopnost. Proto je třeba v energetice rychle reagovat a nespoléhat na eurořešení. V dopravě jde o bilionové investice. "Kupka má pravdu, když říká, že potřebuje tři sta miliard korun od roku 2027. Investice do infrastruktury a do dopravy nejsou návratné, ale jsou nutné. Dálnice, silnice první třídy, lokálky, vysokorychlostní tratě, zabezpečení železnice a tak dále. To jsou palby, přátelé. Ostatně salámovou metodou nejsme schopni udělat vysokorychlostní tratě. Jde o nenávratné bilionové investice," vysvětlil.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Rychetský

senát

V tom, že teď senát funguje jako automat na podpisy s vámi souhlasím. Jak dlouho ale myslíte, že to bude trvat? ANO teď sice poprvé aspoň částečně uspělo, ale pořád je to málo. Čím to podle vás je? A upřímně, kdyby ANO bylo vládní stranou a současně mělo v senátu většinu, nemyslíte, že by to byl ste...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Co je to k*rva za chlapa?“ Trump převezl vojáky i novináře

10:45 „Co je to k*rva za chlapa?“ Trump převezl vojáky i novináře

Pete Hegseth, tak zní jméno muže, z něhož chce Donald Trump ve své druhé administrativě udělat šéfa …