Zda by spojení bylo skutečně úsporné, bude posuzovat projektový manažer, připravující pro stát soutěž na provozovatele mýtného systému pro nákladní automobilovou dopravu. Podle internetového portálu deníku E15 to potvrdil ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Tomáš Čoček.
Výběrové řízení v řádech miliard má určit, kdo vystřídá společnost Kapsch, která provozuje stávající mýtné brány od roku 2007. Smlouva se společností Kapsch byla uzavřena do počátku roku 2017 a tak by hlavní rámec nového tendru měl být schválen do konce letošního roku, aby soutěž proběhla včas. Technologie výběru mýta nákladní automobilové dopravy po roce 2017 doposud není známa.
Naopak v případě osobní autodopravy o upřednostňovaném způsobu výběru mýta rozhodla studie proveditelnosti z loňského roku. Podle ní by náhrada dálničních známek kamerami měla za deset let provozu ušetřit přibližně miliardu korun. V případě užití kamer totiž není nutno mezi řidiče, respektive majitele vozidel, distribuovat samolepící známky nebo palubní jednotky.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma